Wirtualna Polska przejmuje Wirtualne Media

Wirtualna Polska przejmuje Wirtualne Media
Wirtualna Polska sfinalizowała nabycie portalu Wirtualne Media. Po przejęciu portal będzie funkcjonować jako osobna spółka, niezależna od części mediowej WP. Prezeską nowo nabytej spółki została Ewa Świstuniuk, doświadczona menedżerka z branży mediów.
O autorze
1 min czytania 2024-01-12

Wirtualne Media działają od 2000 roku. Portal jest największym serwisem poświęconym telewizji, radiu, prasie, internetowi, nowym technologiom, public relations i badaniom marketingowym
w Polsce. Miesięcznie odwiedza go ponad 3 mln internautów, a codzienny newsletter trafia do 47 tys. odbiorców. W grudniu 2023 roku portal osiągnął najwyższe wyniki zasięgowe w swojej historii.

W rankingu opiniotwórczości Instytutu Monitorowania Mediów portal w każdym miesiącu zajmuje czołowe miejsca, jego publikacje cytowane są przez największe redakcje w Polsce. Jest niekwestionowanym, branżowym liderem, cieszącym się zaufaniem użytkowników. Aby zagwarantować jego niezależność, portal pozostanie osobną spółką w Grupie WP, podlegającą bezpośrednio pod zarząd holdingu. W ten sposób dalej będzie rzetelnie opisywać cały rynek.

– Wirtualne Media to marka o ugruntowanej pozycji na rynku, od której świat mediów i reklamy rozpoczyna każdy dzień. Cieszę się, że portal stanie się częścią Wirtualnej Polski. Dzięki temu dalej rzetelnie, ale też krytycznie, będzie opisywać branżę, w której funkcjonuje. Świadomie wybrałem inwestora, który jest gwarantem uczciwego dziennikarstwa, a jednocześnie liderem mediów internetowych w Polsce – mówi Marcin Szumichora, założyciel portalu Wirtualne Media.

Marcin Szumichora pozostaje w strukturach spółki jako doradca zarządu, przekazując zarządzanie nowej prezesce, Ewie Świstuniuk.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Przed portalem Wirtualne Media otwiera się zupełnie nowy rozdział. Mam ambicję, aby serwis wspierał profesjonalizację branży, dlatego będziemy poszerzać jego działalność w kolejnych segmentach. Chcemy budować wokół niego społeczność specjalistów, a w ten sposób również wzmacniać rolę mediów
i podnosić standardy. Jako autonomiczna część Grupy WP skupimy się na analizowaniu nowych trendów oraz ich wpływu na świat mediów, reklamy i PR – mówi Ewa Świstuniuk, prezeska spółki Wirtualnemedia.pl.

Ewa Świstuniuk jest absolwentką Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej i Uniwersytecie Warszawskim. Przez ostatnich 25 lat była zawodowo związana z Grupą INFOR (wydawcą m.in. Dziennika Gazety Prawnej), z której odeszła w listopadzie 2023 roku. Pełniła w niej m.in. funkcje dyrektora finansowego, prezesa spółki zależnej Infor Biznes oraz członka zarządu, a następnie prezesa spółki centralnej INFOR PL S.A. Od 2014 roku jest członkinią zarządu Izby Wydawców Prasy. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: materiały prasowe Wirtualna Polska (E. Świstuniuk, J. Świderski)

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się