Innowacyjna technologia oparta na systemie rozszerzonej rzeczywistości ułatwi i przyśpieszy podjęcie trafnej decyzji zakupowej. W jednym miejscu klienci będą mogli „przymierzyć” ubrania z najnowszych kolekcji wszystkich sklepów odzieżowych z danego centrum. Akcje organizowane są w Centrum Janki koło Warszawy, CH 3Stawy w Katowicach, CH NoVa Park w Gorzowie Wielkopolskim, CH Platan w Zabrzu oraz CH Pasaż Łódzki.
Specjalnie zaprojektowane stanowiska wyposażone w 52-calowe ekrany oraz zaawansowane technologicznie kamery z czujnikami 3D staną w pasażach centrów handlowych, umożliwiając klientom „wirtualne przymiarki” ubrań. Tzw. magiczne lustra działają w oparciu o specjalne sensory rozpoznające głębię przestrzeni, dzięki czemu sylwetka osoby korzystającej z przymierzalni jest na bieżąco rejestrowana i analizowana. Następnie na obraz z kamery nakładane są zdjęcia wybranych elementów odzieży, które dopasowują się do sylwetki na ekranie. Ruch postaci jest animowany wraz z poruszaniem się przymierzającego.
Zobacz również
– Wirtualne przymierzalnie pojawiły się na rynkach zagranicznych na początku zeszłego roku, ciesząc się olbrzymim zainteresowaniem klientów, sklepów oraz mediów. Zostały również zaprezentowane podczas ostatniej edycji London Fashion Weekend, jednej z największych imprez modowych świata. Ogromnie cieszymy się, że jako pierwsi w Polsce możemy udostępnić je naszym klientom. Jesteśmy przekonani, że dzięki wirtualnym przymierzalniom zakupy w zarządzanych przez nas centrach handlowych staną się jeszcze przyjemniejsze i bardziej efektywne – powiedziała Katarzyna Najdzik, marketing manager Apsys Polska, firmy zarządzającej m.in. Centrum Handlowym Janki.
Osoby korzystające z wirtualnych przymierzalni w jednym miejscu będą miały dostęp do bazy blisko 1000 artykułów z najnowszych kolekcji wszystkich sklepów odzieżowych z całego centrum handlowego. System pozwala na dowolne konfigurowanie ze sobą elementów garderoby różnych marek i tworzenie indywidualnych zestawów, co zdecydowanie ułatwi i przyśpieszy podjęcie decyzji zakupowej. Klient na bieżąco będzie informowany o marce i cenie „przymierzanych” ubrań. Dużym udogodnieniem będzie możliwość wydrukowania listy zakupów zawierającej informacje ułatwiające dokonanie rzeczywistego zakupu w sklepie, tj. nazwa sklepu i artykułu, numer identyfikacyjny, cena oraz informacja o ew. rabacie.
Wirtualne przymierzalnie umożliwiają również natychmiastowe konsultowanie swoich planów zakupowych ze znajomymi za pośrednictwem maila i portali społecznościowych. Zdjęcie skomponowanej stylizacji będzie można wysłać na dowolny adres mailowy lub opublikować na profilu na facebook.com.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Oprogramowanie zastosowane w wirtualnych przymierzalniach umożliwia wprowadzanie dodatkowych atrakcji dla korzystających z nich klientów. W czasie akcji organizowanej w Centrum Janki udostępniona zostanie zakładka prezentująca stylizacje specjalnie przygotowane na tę okazję przez Agnieszkę Maciąg – ambasadorkę centrum. Klient będzie mógł wirtualnie przymierzyć wyjątkowe zestawy ubrań i dodatków skomponowanych przez światowej sławy modelkę z oferty wszystkich sklepów odzieżowych znajdujących się w Centrum Janki. Dodatkowo odbędzie się konkurs na najlepszą stylizację własną, którego jurorką będzie Agnieszka Maciąg.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pierwsza akcja odbywać się będzie od 15 do 30 marca w Centrum Janki. Od 11 do 26 maja wirtualnie przymierzać będą klienci CH 3Stawy w Katowicach, od 1 do 15 czerwca – CH NoVa Park w Gorzowie Wielkopolskim. A na jesieni podobne akcje planowane są w CH Platan w Zabrzu (14-29 września) oraz CH Pasaż Łódzki (5-20 października).