Wisła Kraków pokazuje, że sport to nie tylko rywalizacja na boisku, ale również odpowiedzialność społeczna i działania na rzecz potrzebujących.
Charytatywnie również poza boiskiem
Klub ogłosił, że całość zysków ze sprzedaży czapek z nowej kolekcji zostanie przeznaczona na pomoc humanitarną dla ofiar w Strefie Gazy. W komunikacie towarzyszącym akcji Wisła podkreśla, że Polacy od wieków potrafią się jednoczyć w trudnych momentach, a pojedyncze negatywne zachowania nie mogą przysłaniać obrazu Polski jako kraju ludzi wielkiego serca.
Zobacz również
Raport „Od gospodarki okupacji do gospodarki ludobójstwa”
Wisła Kraków zachęca również inne marki do podjęcia podobnych działań, przede wszystkim charytatywnych, ale również wizerunkowych.
W tym kontekście warto zwrócić uwagę na najnowszy raport sprawozdawczyni ONZ ds. sytuacji praw człowieka na okupowanych terytoriach palestyńskich, Francesci Albanese, „Od gospodarki okupacji do gospodarki ludobójstwa”. W publikacji przeanalizowano działania korporacji, które doprowadziły do wysiedleń i łamania praw Palestyńczyków.
W raporcie podkreślono, że to interesy biznesowe od dawna napędzały kolonializm i ludobójstwa – a dziś podobną rolę odgrywają producenci broni, firmy technologiczne, budowlane, instytucje finansowe czy nawet platformy turystyczne, takie jak Booking.com i Airbnb.
#PrzeglądTygodnia [26.08-01.09.2025]: perełki OOH, Lacoste zmienia logo, czapka US Open
Albanese wzywa do pociągnięcia firm do odpowiedzialności i dodaje, że zgodnie z opinią doradczą Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości, przedsiębiorstwa mają obowiązek wycofania się z działań wspierających okupację.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji o raporcie znajduje się na stronie.