Witryny internetowe firm pożyczkowych pod lupą ekspertów SEO agencji Up&More [raport]

Agencja Up&More opublikowała drugą część raportu „Sektor finansowy w wyszukiwarkach”. Tym razem przeanalizowano najliczniejszą grupę w polskim sektorze finansowym, czyli firmy pożyczkowe. W jaki sposób walczą o klienta?
O autorze
2 min czytania 2020-11-13

Zespół Up&More zweryfikował 100 najpopularniejszych witryn internetowych firm pożyczkowych. Pod uwagę wzięto następujące parametry: widoczność w TOP 3 wyników wyszukiwania, widoczność w TOP 10 wyników wyszukiwania, trust flow, Ilość linków przychodzących, aktualną pozycję na najważniejsze i najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe oraz page speed.

Działania SEO dotyczące pożyczek poza bankowych wymagają dużego doświadczenia w pozycjonowaniu i znajomości branży. Z jednej strony konkurencja jest ogromna, ale z drugiej strony budżety marketingowe nie należą do najmniejszych.

– Dużym problemem w kwestii pozycjonowania, szczególnie dla mniejszych firm pożyczkowych mogą być wymagania jakie wynikają z działania algorytmu PayDay Loan. Google poświęca szczególną uwagę wynikom wyszukiwania dotyczącym słów kluczowych w tej branży – komentuje Adrianna Napiórkowska, senior SEO specialist w Up&More

Jakie są najważniejsze wnioski? W kontekście widoczności Top3 oraz Top10 prowadzą dokładnie te same 3 firmy pożyczkowe, z tym, że w innych kolejnościach: Vivus, Zaplo, Loando.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W Top3 najniższą widoczność posiadają: Alegotówka, eKredycik, Halopożyczka, minipożyczka, POLOżyczka, Pożyczkodaj, Money Planet, Zylion, Sloan, Vippo. Niska lub wręcz zerowa widoczność firm wynika przede wszystkim z braku prowadzenia działań SEO. A jak firmy pożyczkowe wypadają w kontekście parametru „trust flow”? Okazuje się, że nie są to te same firmy będące w czołówkach widoczności. Największe zaufanie Google do witryny osiągają Kokos, Finansowo oraz DailyCredit. Co ważne, jednak w zestawieniu z bankami osiągają dwukrotnie niższe wyniki. Content witryn bankowych uznawany jest za bardziej wartościowy, niż w przypadku firm pożyczkowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W przypadku pożyczek bardzo zakorzeniły się różne sformułowania, jak chociażby „chwilówka”. Jak wynika z Raportu najwyższe pozycje w wynikach organicznych dla tej wspomnianej frazy zajmują kolejno: VIA, Wonga, Smart Pożyczka. Cała reszta badanych firm znajduje się poza pierwszą 10 wyników wyszukiwania, natomiast aż 77 z nich nie posiada pozycji w pierwszej 100 wyników.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak wypadają firmy w przypadku frazy „pożyczka przez Internet”? Najwyższe pozycje w wynikach organicznych mają Wonga, Loando, Provident. W Top10 znajdują się także Pożyczka Plus, VIA SMS, Smart Pożyczka.

Wspomniany raport uwzględnia również zestawienia firm pożyczkowych z uwagi na pozostałe parametry oraz frazy kluczowe, takie jak „pożyczka bez zaświadczeń”, „pożyczka na dowód” etc. Jednak niewiele z badanych firm pojawia się w pierwszej 10 wyników wyszukiwania. Tracą one pozycje kosztem porównywarek, wortali finansowych oraz blogerów.

– Na podstawie wyników możemy wysnuć wniosek, że działania SEO firm pożyczkowych są „zaniedbywane” kosztem innych działań marketingowych. Firmy pożyczkowe chętniej inwestują w działania afiliacyjne, ale często także w offline – reklamy, telewizyjne, radiowe czy outdoor – informują eksperci Raportu. 

Cały raport dostępny jest na stronie.