Huawei i PTOO prowadzą kampanię od 8 kwietnia, komunikując ją poprzez media i kanały social media. Powstała też strona dedykowana kampanii, gdzie znalazły się pogłębione treści edukacyjne.
Katalog, wydrukowany na dużym formacie i przekazany 50 poradniom psychologiczno-pedagogicznym w 15 polskich miastach, to sposób na dotarcie z cenną wiedzą do dzieci i młodzieży, szczególnie narażonych na konsekwencje wzmożonego użytkowania ekranów.
Zobacz również
– Cieszy nas, że tak ważny temat, jak higiena wzroku przed ekranami komputerów jest poruszany w przestrzeni publicznej. Pracując na co dzień z dziećmi i młodzieżą zauważamy, że wydłużony czas, który nasi pacjenci spędzają przed komputerami podczas nauki zdalnej, przekłada się negatywnie także na kondycję wzroku. Jest to widoczne zwłaszcza u dzieci, które zgłaszają się do poradni na diagnozę w związku z pojawiającymi się trudnościami w pisaniu i czytaniu, ale także z zaburzeniami koncentracji uwagi. Program „Włącz ochronę oczu” dopełnia nasze cele i pomaga nam w prosty sposób dzielić się z pacjentami i ich rodzicami wiedzą o tym, jak dbać o wzrok, szczególnie w warunkach wielogodzinnej nauki przed ekranami – mówi Marta Miklasińska, dyrektorka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Sosnowcu.
– Pacjenci – także ci bardzo młodzi – którzy trafiają do gabinetu optometrysty zgłaszają gorsze widzenie pod koniec dnia, niestabilną ostrość obrazu, trudności z utrzymaniem uwagi lub wręcz niechęć do czytania. Bez wątpliwości – warunki nauki zdalnej sprawiły, że dzieci i młodzież spędzają znacznie więcej czasu przed ekranami, a co za tym idzie bardziej obciążają oczy przez konieczność skupiania wzroku wyłącznie na bliskich odległościach. W tym okresie szczególnie powinniśmy pamiętać (i przypominać dzieciom) o częstych przerwach od urządzeń cyfrowych na rzecz np. ruchu na świeżym powietrzu – mówi optometrystka Luiza Krasucka, przewodnicząca PTOO.
„Włącz ochronę oczu” to zestaw prostych i zarazem skutecznych ćwiczeń i zasad, które, włączone do codziennych rytuałów, mogą realnie dać ulgę naszym oczom, zmęczonym wydłużoną pracą przed ekranem komputera. Polacy, zapytani przez Ipsos na zlecenie Huawei o ich doświadczenia z ostatniego roku, przyznali, że spędzają przed komputerem więcej czasu niż przed pandemią (67% badanych), a niemal połowa z tej grupy zadeklarowała, że czas przed komputerem wydłużył się o przynajmniej 3 godziny dziennie. Z kolei aż 70% z tej grupy uważa, że jest to przyczyna pogorszenia się kondycji ich oczu.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing