W konkursie mogą wziąć udział kampanie, które pojawiły się na YouTube między sierpniem 2023 a wrześniem 2024 roku. Jury, złożone z ekspertów i ekspertek branży marketingowej, oceni zgłoszenia pod kątem kreatywności, innowacyjności oraz wpływu na wyniki biznesowe.
– Marketing na YouTube to gra, w której najważniejszą nagrodą jest uwaga i zaangażowanie odbiorców. Chcemy, jak w poprzednich latach, wyróżnić tych, którzy podejmują ryzyko i nie wahają się, aby wziąć udział w tej grze, ale także robią to w najbardziej spektakularny – sposób, osiągając niesamowite wyniki dzięki odwadze i niesztampowym pomysłom – mówi Hanna Kulawczuk, Product Marketing Manager, Google.
– W YouTube Works zawsze liczyły się innowacje i nowe funkcje platformy, ale w tym roku dodajemy nową kategorię, przeznaczoną dla projektów wykorzystujących nowe technologie, np. AI, nie tylko w obrębie kreacji, ale też chociażby w analizie danych czy przygotowaniu strategii.
Marki, działy marketingu, agencje reklamowe, firmy, domy mediowe czy niezależni twórcy mogą zgłosić swoje kampanie w aż 7 kategoriach:
- „Unskippable” Creative
W tej kategorii liczy się historia, a w grę wchodzą wszystkie formaty, które mogą być wykorzystane w budowaniu narracji.
- Ingenious Insight
Insight powinien być na tyle precyzyjny, aby trafić do wybranej grupy i na tyle uniwersalny, żeby każdy mógł się z nim zidentyfikować.
- Action Driver
W tej kategorii liczą się mierzalne działania i wskaźniki takie jak ruch na stronie, zebrane leady, działania użytkowników oraz sprzedaż.
- Force for Good
Wyróżnione tutaj zostaną działania CSR organizowane przez znane marki oraz działania organizacji pozarządowych i lokalne inicjatywy, których celem jest rozpowszechnianie pozytywnych idei lub ochrona wybranych mniejszości i zasobów.
- The Underdog
Kategoria specjalnie dla firm, które zatrudniają mniej niż 100 pracowników, niewielkich brandów oraz marek osobistych, które wykorzystują YouTube.
- Full Funnel Marketing on YouTube
Dla kampanii, które płynnie integrują etapy budowania świadomości, rozważania i działania. Tutaj liczą się szczególnie błyskotliwie budowane media plany i dokonania, które są ich wynikiem.
- Tech Pioneer
AI to największy gamechanger ostatnich lat. Jest to nowa kategoria dla kampanii, w których szeroko rozumiane „nowe technologie” zmieniły zasady gry na każdym poziomie.
Ponadto, zostanie przyznane Grand Prix konkursu dla jednej spośród wszystkich zgłoszonych kampanii, która wyznacza nowe ścieżki: trafia do mediów, przekracza granice reklamy, staje się częścią popkultury i wnosi ważny głos do społecznej debaty.
Konkurs YouTube Works Awards, organizowany przez Google w globalnym partnerstwie z Kantarem, odbywa się w Polsce po raz czwarty. W 2023 roku Grand Prix zdobył ING Bank Śląski za kampanię „Złap hakera”.
Nagrodzone zostały też:
- Decathlon (Matura z WF-u),
- Epaka.pl (#miejtozgłowy z epaka.pl),
- Health Labs Care („Mam siebie na całe życie”),
- YES („Jestem przyszłością”).
YouTube ulubioną platformą wideo Polaków
Google podczas tegorocznego YouTube Festival przedstawił wyniki najnowszego badania, przygotowanego przez Kantar, dotyczącego oglądalności YouTube w Polsce. Dane wskazują, że Polacy spędzają średnio 50 minut dziennie na oglądaniu YouTube, a 81% widzów w Polsce deklaruje, że YouTube jest ich ulubioną platformą wideo, co wyraźnie przewyższa średnią konkurencyjną (69%).
Kampanie do konkursu można zgłaszać do 15 listopada 2024 roku poprzez wypełnienie formularza na stronie YouTube Works.
Udział w konkursie jest całkowicie bezpłatny.
Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z YouTube Works.