Władze Wiednia będą dawały mieszkańcom darmowe bilety do muzeum w zamian za korzystanie z transportu publicznego

Władze Wiednia będą dawały mieszkańcom darmowe bilety do muzeum w zamian za korzystanie z transportu publicznego
Władze Wiednia chcą zachęcić mieszkańców do bardziej ekologicznego podróżowania po mieście – te osoby, które zamiast korzystać z samochodu wybiorą transport publiczny czy też rower, otrzymają darmowe bilety do miejskich instytucji kulturalnych.
O autorze
1 min czytania 2020-02-19

Władze różnych miast coraz częściej realizują ciekawe projekty, które mają za zadanie zachęcić mieszkańców do bardziej ekologicznych wyborów. W Warszawie na przykład od zeszłego roku w specjalnych automatach wymieniać można plastikowe butelki na zniżki np. na zakup kawy w sieci Costa Coffee, czy też bilety do Multikina lub Teatru Capitol.

Natomiast w Stambule i indonezyjskim mieście Surabaji pod koniec 2018 roku wprowadzono ciekawą inicjatywę, w ramach której plastikowe butelki, kubki czy aluminiowe puszki po napojach można wymienić na darmowe bilety na komunikację miejską.

Teraz podobną akcje chcą wprowadzić władze Wiednia – Ci mieszkańcy, którzy zamiast samochodu wybiorą np. komunikację miejską, otrzymają bilety do miejskich instytucji kulturalnych.

W pilotażu weźmie udział około tysiąc osób, które w specjalnej aplikacji będą zbierały kilometry, gdy tylko będą poruszać się po mieście komunikacją publiczną, rowerem lub czy też na piechotę.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aplikacja ta będzie następnie zliczać dwutlenek węgla, który nie zostanie wyemitowany do atmosfery – w związku z tym za każde zaoszczędzone 20 kg CO2, czyli mniej więcej dwa tygodnie jeżdżenia autobusem, użytkownik otrzyma bilet do teatru, muzeum czy też na koncert. 

Co istotne, nie ma żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o liczbę biletów, które można zdobyć.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Aplikacja Kultur-Token będzie działała dla wybranych użytkowników od 26 lutego br. Jeśli odniesie sukces, to władze miasta udostępnią ją dla wszystkich mieszkańców. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Władze Wiednia postanowiły wypowiedzieć wojnę jednorazowym kubkom na kawę, których codziennie w koszu ląduje tysiące – w mieście pojawiły się automaty, w których zwracać można kubki wielokrotnego użytku.

PS2

2019 rok niewątpliwie przebiegał pod hasłem ekologii. Nic więc dziwnego, że wiele popularnych marek wprowadziło w ostatnich miesiącach wiele ciekawych rozwiązań, które mają za zadanie przyczynić się do poprawy naszego środowiska. Przedstawiamy więc te najciekawsze.