WPP tworzy nową agencję brand experience VMLY&R

Grupa WPP ogłosiła dzisiaj utworzenie nowej agencji VMLY&R, łączącej dwie czołowe marki VML i Y&R, aby dostarczać klientom nowoczesną, w pełni zintegrowaną cyfrową ofertę kreatywną na globalną skalę.
O autorze
1 min czytania 2018-09-26

VMLY&R połączy dziedziny brand experience i brand advertising, bazując na wspólnej wiedzy i doświadczeniu agencji VML i Y&R, tworząc kombinację marek, które będą kreować wartość dla klientów.

Nową agencją kierował będzie globalny CEO Jon Cook, który obecnie pełni funkcję globalnego CEO w VML. Jon Cook podlegał będzie Markowi Readowi, CEO Grupy WPP. W okresie przechodzenia do nowej roli w WPP David Sable, były globalny CEO Y&R, nadal będzie wspierał Jona Cooka, agencję VMLY&R i jej klientów jako dyrektor niewykonawczy.

Y&R to jedna z ikon wśród agencji branżowych, odpowiedzialna za zbudowanie wizerunku wielu największych marek wymienianych w rankingu Fortune 500. Agencja VML wyrobiła sobie z kolei pozycję jednej z najbardziej innowacyjnych i wybiegających w przyszłość agencji na dzisiejszym rynku, łącząc wielokrotnie nagradzaną kreatywność z dogłębną znajomością marketingu cyfrowego. 

Jak mówi Mark Read: 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
VMLY&R dostarczy ogromną ofertę brand experience i będzie główną marką agencyjną Grupy WPP. Zróżnicowane atuty VML i Y&R uzupełniają się, obejmując usługi kreatywne, technologiczne i przetwarzania danych, dzięki czemu obie agencje tak doskonale do siebie pasują. To dla nas ważny krok, ponieważ tworzymy nową, prostszą Grupę WPP, która zapewni klientom w pełni zintegrowaną ofertę i łatwy dostęp do naszych licznych talentów i bogatych zasobów.

Agencja VMLY&R stanowić będzie jedną z głównych marek Grupy WPP, zatrudniającą ponad 7000 pracowników. Pełną działalność rozpocznie na początku 2019 roku. Do klientów VMLY&R należą m.in. Colgate-Palmolive, Danone, Dell, Ford, Office Depot, PepsiCo, Pfizer czy Wendy’s. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się