Organizatorem wydarzenia jest Biuro Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego oraz oficjalny portal turystyczny Wrocławia – Visit Wrocław. Motywem przewodnim wydarzenia będzie “odpowiedzialność”.
Forum wymiany wiedzy i inspiracji
Konferencja skierowana jest do wszystkich mających lub chcących mieć wpływ na budowanie wizerunku własnego miasta lub regionu, a zwłaszcza mieszkańców, przedstawicieli samorządów i instytucji kultury, twórców internetowych, organizatorów kongresów i konferencji, przedstawicieli biznesu oraz sektora kreatywnego. Głównym założeniem tematycznym jest spojrzenie na miasta w kontekście najważniejszych dziedzin życia, które składają się na ich rozwój: od architektury, przez kulturę i sport, po oddolne, społeczne inicjatywy.
Zobacz również
Wrocław dzieli się doświadczeniem
Od Euro 2012, przez Europejską Stolicę Kultury 2016 i Igrzyska The World Games 2017, po tytuł European Best Destination 2018 – stolica Dolnego Śląska chce podyskutować o swoich najlepszych doświadczeniach, ale również posłuchać o dobrych praktykach innych miast.
Całe wydarzenie ma trzy główne linie tematyczne:
- LUDZIE: Jak angażować mieszkańców i turystów w lokalne akcje, wydarzenia i inicjatywy?
- MIASTO: Jak skutecznie zmieniać na lepsze współczesne miasta, metropolie oraz regiony?
- TRENDY: Jakich narzędzi używać do efektywnej komunikacji online i offline?
Prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz, zapraszając do udziału w konferencji, ujął to tak: „Mój przyjaciel Benjamin Barber, autor książki “Gdyby burmistrzowie rządzili światem”, pisał, że świat powinien postawić na współpracę miast, żeby lepiej sprostać wyzwaniom współczesności. Dziś bowiem jeszcze wyraźniej widać, że środek ciężkości świata przechyla się ku miastom. To w nich intensywność wszystkich zjawisk społecznych i kulturowych jest najsilniejsza. Miasta stają się największymi producentem i konsumentem energii. Producentem energii społecznej.”
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Tematyka poszczególnych wystąpień jest bezpośrednio związana z rozwojem kompetencji miejskich instytucji oraz osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną w miastach, organizacjach pozarządowych i grupach nieformalnych. Paneliści wypowiedzą się na temat angażowania mieszkańców i turystów w lokalne wydarzenia oraz inicjatywy przy wykorzystaniu mediów społecznościowych, nowoczesnych technologii i ich wpływu na poprawę jakości życia, a także o roli identyfikacji, tożsamości i wizerunku, które składają się na silną markę miasta. Zwieńczeniem wieczoru będzie silent disco w Afrykarium Zoo Wrocław, połączone z jego zwiedzaniem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing