Na kilka dni Wrocław stał się stolicą piłkarskiej Europy, a na Dolny Śląsk przyjechało według szacunków nawet 70 tysięcy fanów Realu Betis i Chelsea. Pomimo incydentów z udziałem ludzi w koszulkach obu zespołów, z perspektywy rozpoznawalności i marki miejsca, organizacja finału zdecydowanie się miastu opłaciła.
– Wrocław od EURO 2012 wyczekiwał na wydarzenie sportowe o takim formacie. Oprócz piłkarskiego święta organizacja finału jest narzędziem do wzmacniania marki miejsca w Polsce i za granicą. W 2021 roku obserwowaliśmy to na przykładzie Gdańska i finału Ligi Europy. Dzięki takim wydarzeniom miasto zakorzenia się w świadomości potencjalnych turystów, buduje rozpoznawalność. Goszczenie takich imprez to długofalowo zawsze dobra inwestycja – mówi Szymon Sikorski, CEO wrocławskiej agencji Publicon.
Zobacz również
– Piłka nożna to bezsprzecznie najbardziej medialny sport na świecie, a finały europejskich pucharów cieszą się międzynarodowym zainteresowaniem nieporównywalnym z meczami ligowymi w poszczególnych państwach. Dlatego miasto Wrocław pojawiło się w mediach całej Europy, a zagraniczne materiały to prawie 58% z 8 tys. publikacji na temat finału Ligi Konferencji we Wrocławiu – dodaje Marcin Szczupak, CEO Mediaboard Polska.


Za granicą miasto w kontekście finału Ligi Konferencji wzmiankowano łącznie ponad 4,6 tys. razy w ciągu dwóch i pół dnia. Analiza uwzględniająca polskie media daje ponad 8 tys. publikacji o łącznym szacunkowym ekwiwalencie reklamowym na poziomie 232,6 mln złotych.
IMM i Stowarzyszenie Demagog: medialność kandydatów na prezydenta między 19 a 25 maja 2025 r. [BADANIE]
Łączny zasięg materiałów wyniósł ponad 1,77 mld. Jeśli założymy, że w Europie żyje 750 mln ludzi, to wskaźnik zasięgu oznacza, że każdy Europejczyk średnio 2,5 razy spotkał się z komunikatem na temat finału. Ze względu na Real Betis i Chelsea najwięcej zagranicznych publikacji odnotowano w mediach hiszpańskich (976) i brytyjskich (512). Wrocław to jedno z najpopularniejszych turystycznych miast w Polsce. Według danych Wrocławskiej Organizacji Turystycznej w zeszłym roku miasto stu mostów odwiedziło 6,6 mln turystów, z czego ponad 26% z zagranicy. Z turystyki do budżetu miasta trafiło blisko 450 mln zł.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
*Dane Mediaboard Polska za okres od wtorku, 27 maja, godz. 00:00 do czwartku, 29 maja, godz. 10:00.
Zdjęcia: mat. pras.