Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Chcesz wdrażać AI w swojej firmie z głową, a nie z chaosu? Szukasz realnych przykładów, sprawdzonych narzędzi i praktycznej wiedzy od tych, którzy naprawdę to robią? Weź udział w konkursie i wygraj wejściówkę na AI Manager Day 2025.

SZCZEGÓŁY

Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji

Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
Ponad 8 tysięcy publikacji, 232 miliony szacunkowego ekwiwalentu reklamowego przy zasięgu wszystkich komunikatów na poziomie 1,77 miliarda – to bilans medialny środowego (28 maja) finału Ligi Konferencji według danych analizy Publicon i Mediaboard Polska*. Mecz Chelsea i Realu Betis wzbudził też ogromne zainteresowanie za granicą.
O autorze
1 min czytania 2025-05-30

Na kilka dni Wrocław stał się stolicą piłkarskiej Europy, a na Dolny Śląsk przyjechało według szacunków nawet 70 tysięcy fanów Realu Betis i Chelsea. Pomimo incydentów z udziałem ludzi w koszulkach obu zespołów, z perspektywy rozpoznawalności i marki miejsca, organizacja finału zdecydowanie się miastu opłaciła.

– Wrocław od EURO 2012 wyczekiwał na wydarzenie sportowe o takim formacie. Oprócz piłkarskiego święta organizacja finału jest narzędziem do wzmacniania marki miejsca w Polsce i za granicą. W 2021 roku obserwowaliśmy to na przykładzie Gdańska i finału Ligi Europy. Dzięki takim wydarzeniom miasto zakorzenia się w świadomości potencjalnych turystów, buduje rozpoznawalność. Goszczenie takich imprez to długofalowo zawsze dobra inwestycja – mówi Szymon Sikorski, CEO wrocławskiej agencji Publicon.

– Piłka nożna to bezsprzecznie najbardziej medialny sport na świecie, a finały europejskich pucharów cieszą się międzynarodowym zainteresowaniem nieporównywalnym z meczami ligowymi w poszczególnych państwach. Dlatego miasto Wrocław pojawiło się w mediach całej Europy, a zagraniczne materiały to prawie 58% z 8 tys. publikacji na temat finału Ligi Konferencji we Wrocławiu – dodaje Marcin Szczupak, CEO Mediaboard Polska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za granicą miasto w kontekście finału Ligi Konferencji wzmiankowano łącznie ponad 4,6 tys. razy w ciągu dwóch i pół dnia. Analiza uwzględniająca polskie media daje ponad 8 tys. publikacji o łącznym szacunkowym ekwiwalencie reklamowym na poziomie 232,6 mln złotych.

Łączny zasięg materiałów wyniósł ponad 1,77 mld. Jeśli założymy, że w Europie żyje 750 mln ludzi, to wskaźnik zasięgu oznacza, że każdy Europejczyk średnio 2,5 razy spotkał się z komunikatem na temat finału. Ze względu na Real Betis i Chelsea najwięcej zagranicznych publikacji odnotowano w mediach hiszpańskich (976) i brytyjskich (512). Wrocław to jedno z najpopularniejszych turystycznych miast w Polsce. Według danych Wrocławskiej Organizacji Turystycznej w zeszłym roku miasto stu mostów odwiedziło 6,6 mln turystów, z czego ponad 26% z zagranicy. Z turystyki do budżetu miasta trafiło blisko 450 mln zł.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

*Dane Mediaboard Polska za okres od wtorku, 27 maja, godz. 00:00 do czwartku, 29 maja, godz. 10:00.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: mat. pras.