TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Wspólna kolekcja IKEA i Marimekko

Natura Północy, fińska sauna i wellness były głównymi inspiracjami IKEA i Marimekko do stworzenia wspólnej kolekcji BASTUA. Seria składająca się z 26 produktów, w tym mebli, szklanych naczyń i tekstyliów ozdobionych charakterystycznymi dla fińskiej marki żywymi printami, trafi do sprzedaży w marcu.
O autorze
2 min czytania 2023-02-14

BASTUA (od szwedzkiego „bastu” czyli „sauna”) to inspirowana naturą i fińską tradycją saunowania limitowana linia, która nawiązuje do czerpania przyjemności z rytuałów pielęgnacyjnych. Łączy w sobie doświadczenie IKEA w zakresie urządzania wnętrz z kultowymi wzorami Marimekko. W swoich projektach twórcy chcieli uchwycić niekończące się lato i bezpretensjonalne piękno północnoeuropejskiej przyrody. 

Współpraca z marką Marimekko była dla nas naturalnym wyborem, ponieważ, podobnie jak IKEA, w swoich projektach zachęca do cieszenia się chwilą i czerpania z życia jak najwięcej przyjemności. Tworząc te projekty skupiliśmy się przede wszystkim na dobrym samopoczuciu. Cała kolekcja stara się uchwycić w meblach i akcesoriach dla domu niekończące się lato oraz proste i estetyczne piękno nordyckiej natury – mówi Henrik Most, Creative Leader w IKEA.

Według opublikowanego niedawno raportu „IKEA. Życie w domu” najlepszy dom to taki, w którym można się zrelaksować. Prawie połowa pytanych Polaków (48%) i ponad połowa respondentów globalnie (54%) przyznała, że najważniejszą cechą idealnego domu jest możliwość odpoczynku. Wspólna kolekcja Marimekko i IKEA znakomicie wpisuje się w tę potrzebę, oferując produkty, które pomogą zadbać o dobre samopoczucie i zatroszczyć się o ciało i ducha.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nad serią pracowało dwóch projektantów z IKEA i dwoje z Marimekko. Wszyscy inspiracji szukali w swoim pochodzeniu, szczególną uwagę poświęcając przyjemności, jaką mieszkańcom Północy daje spędzanie wolnego czasu w saunie. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marka Marimekko po raz pierwszy zaprojektowała w ramach współpracy z zewnętrznym partnerem zupełnie nowe wzory, co czyni tę kolekcję jeszcze bardziej wyjątkową. Trafiły do niej cztery niepowtarzalne nadruki o zróżnicowanej kolorystyce. Dominującym wzorem jest print inspirowany dużymi, dekoracyjnymi liśćmi rabarbaru. Pojawia się na wielu przedmiotach, w tym na ikonicznej torbie FRAKTA. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Tworząc ten wzór inspirowałam się wielkimi liśćmi rabarbaru, które często można spotkać przy saunach w Finlandii. Szerokie zielone liście zapadają głęboko w pamięć, natomiast różowa łodyga zapowiada soczystą, chrupiącą przyjemność – mówi Maija Louekari, projektantka Marimekko.

Cała kolekcja składa się z 26 projektów – mebli, szklanych naczyń oraz tekstyliów do domu. Szlafroki, ręczniki i wiaderko do sauny to przedmioty, których tradycyjnie używa się w saunie. Pozostałe przedmioty zachęcają natomiast do korzystania z nich przed lub po seansie – czy to podczas posiłku (szklanki oraz dzbanek), odpoczynku (wzorzyste poduszki podłogowe) czy chwili relaksu (świeca z aromatami bzu, rabarbaru i słodkiej wanilii). BASTUA obejmuje również elementy inspirowane północnym wzornictwem. 

– Nordycki design od zawsze charakteryzują czyste linie i proste konstrukcje, które skupiają się na funkcjonalności. Stolikiem BASTUA składam hołd tej wspaniałej tradycji. Jest wykończony okleiną brzozową, a podwyższona krawędź gwarantuje, że nic z niego nie spadnie – mówi Mikael Axelsson, projektant IKEA.

Choć limitowana kolekcja BASTUA to efekt współpracy ze znaną marką, to cała linia została zaprojektowana w zgodzie z Demokratycznym Wzornictwem IKEA. Będzie dostępna w sklepach, na stronie IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA od marca 2023 roku do wyczerpania zapasów. Po więcej inspiracji zapraszamy na IKEA.pl.