PepsiCo już od jakiegoś czasu realizuje działania z myślą o naszym środowisko – w lecie 2020 roku firma wprowadziła do obiegu butelki herbaty mrożonej Lipton Ice Tea w 100% wykonane z rPET. Teraz koncern poszedł o krok dalej i ogłosił, że do 2021 roku wszystkie butelki napojów Pepsi oraz Mirinda wykonane będą z plastiku pochodzącego z recyklingu. Efektem wprowadzanych zmian będzie ograniczenie emisji gazów cieplarnianych średnio o 40%.
Zobacz również
Aby móc zrealizować swój plan, PepsiCo w 2021 roku zainwestuje 3,6 mln dol. oraz 8 mln dol. w każdym kolejnym roku na pozyskanie przetworzonego plastiku (rPET).
To nie jedyne działania PepsiCo z myślą o ekologii – w Polsce koncern wraz z innymi podmiotami z branży bierze udział m.in. w programie „Działaj z imPETem”, prowadzonym przez organizację Rekopol, zajmującą się recyklingiem opakowań. Celem programu jest edukacja dzieci i młodzieży w zakresie odpowiedniego segregowania odpadów, tak aby zwiększyć ilość odzyskiwanego materiału i zmniejszyć emisję CO2. W minionym roku projekt przyczynił się do wzrostu recyklingu butelek PET o 30%, a działania edukacyjne objęły 120 tys. dzieci oraz 2000 szkół.
Popularna marka alkoholi Bacardi ogłosiła wprowadzenie do 2023 roku butelek nadających się do kompostowania. Jest to element proekologicznej strategii firmy, która ma na celu walkę z plastikiem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W ramach swojej globalnej inicjatywy „Świat Bez Odpadów” koncern Coca-Cola zaprezentował prototyp papierowej butelki stworzonej we współpracy z duńskim startupem Paboco Pioneer. Tak zwana PlantBottle w 30% wytworzona jest z surowców pochodzenia roślinnego, a w 100% nadaje się do recyklingu.
PS3
We wrześniu 2018 roku Grupa Carlsberg wprowadziła rozwiązanie Snap Pack, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa.