PepsiCo już od jakiegoś czasu realizuje działania z myślą o naszym środowisko – w lecie 2020 roku firma wprowadziła do obiegu butelki herbaty mrożonej Lipton Ice Tea w 100% wykonane z rPET. Teraz koncern poszedł o krok dalej i ogłosił, że do 2021 roku wszystkie butelki napojów Pepsi oraz Mirinda wykonane będą z plastiku pochodzącego z recyklingu. Efektem wprowadzanych zmian będzie ograniczenie emisji gazów cieplarnianych średnio o 40%.
Zobacz również
Aby móc zrealizować swój plan, PepsiCo w 2021 roku zainwestuje 3,6 mln dol. oraz 8 mln dol. w każdym kolejnym roku na pozyskanie przetworzonego plastiku (rPET).
To nie jedyne działania PepsiCo z myślą o ekologii – w Polsce koncern wraz z innymi podmiotami z branży bierze udział m.in. w programie „Działaj z imPETem”, prowadzonym przez organizację Rekopol, zajmującą się recyklingiem opakowań. Celem programu jest edukacja dzieci i młodzieży w zakresie odpowiedniego segregowania odpadów, tak aby zwiększyć ilość odzyskiwanego materiału i zmniejszyć emisję CO2. W minionym roku projekt przyczynił się do wzrostu recyklingu butelek PET o 30%, a działania edukacyjne objęły 120 tys. dzieci oraz 2000 szkół.
PS

Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Popularna marka alkoholi Bacardi ogłosiła wprowadzenie do 2023 roku butelek nadających się do kompostowania. Jest to element proekologicznej strategii firmy, która ma na celu walkę z plastikiem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W ramach swojej globalnej inicjatywy „Świat Bez Odpadów” koncern Coca-Cola zaprezentował prototyp papierowej butelki stworzonej we współpracy z duńskim startupem Paboco Pioneer. Tak zwana PlantBottle w 30% wytworzona jest z surowców pochodzenia roślinnego, a w 100% nadaje się do recyklingu.
PS3
We wrześniu 2018 roku Grupa Carlsberg wprowadziła rozwiązanie Snap Pack, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa.