Wszystkie mamy to Superbohaterki. Przegląd najciekawszych kreacji z okazji Dnia Matki

Wszystkie mamy to Superbohaterki. Przegląd najciekawszych kreacji z okazji Dnia Matki
„Nie ma jak u mamy, kto nie wierzy, robi błąd!”. Wiadomo, że nie od małego doceniamy słowa piosenki Wojciecha Młynarskiego. Wydaje się nam, że zbierania klocków LEGO spod kanapy nie jest pracą na pełny etat, że praca, w której nie trzeba zdejmować spodni dresowych to nie praca.
O autorze
2 min czytania 2017-05-26

Ale czy na pewno? 

Dziś obchodzimy w Polsce Dzień Matki. Postanowiłam sprawdzić, jaki wizerunek matki kreuje się w mediach. Poniżej zestawienie najciekawszych reklam z udziałem mam, którym dedykujemy ten artykuł.

Bycie mamą to najtrudniejszy zawód świata. O trudnościach związanych z macierzyństwem opowiadają idealnie spoty P&G – producenta produktów do pielęgnacji, który jest bardzo zaangażowany w politykę prorodzinną.


LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dzień Matki w reklamie zazwyczaj połączony jest z cukierkowymi kolorami, śniadaniami do łóżka i czekoladkami, które dziękują, że jesteś. Reklama Carhartt w minutę łamie stereotypy!

Skittles do dnia matki podchodzi z humorem. Marka wypuściła reklamę, która miała być symbolem połączenia, które występuje między dziećmi a matką.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W spocie „Umbilical” widzimy siedzącego mężczyznę i starszą kobietę, którzy połączeni są, wyglądająca dość nieestetycznie, pępowiną. Reklama została wycofana, ale pozostawiła mieszane uczucia, czy mamy mają, aż tyle poczucia humoru?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

74% matek przyznaje, że zdarzyło im się przekląć, kiedy ich dzieci były w pobliżu. Uwierzysz? Oczywiście! Przecież bycie matką i jednoczesne zachowanie spokoju to trudna sprawa!

Mamy uwielbiają dawać rady, ale dzieci nie zawsze ich słuchają. Dopiero z czasem uświadamiają sobie, jak wiele z nich było trafnych. Po wielu miesiącach lub nawet latach dociera do nich, że #MamaMiałaRację.

Kilka słów z ust mamy nie raz wystarczyło, by nam pomóc. NIVEA wraz ze swoimi konsumentkami z całego świata dostrzegła, że mamy prawie zawsze mają rację – z pokolenia na pokolenie ich rady stają się coraz bardziej trafne i pomocne. To one były inspiracją globalnej kampanii #MomWasRight. 

Reklamodawcy przekonują nas, że warto kupić ich produkt jako prezent na Dzień Matki. Jednak niektórzy sugerują, że to komunikacja i rozmowa w tym dniu stanowią najcenniejszy prezent.

Mamy jednak nie zawsze dostają w prezencie to, czego tak naprawdę chcą. Dlatego Oechslego, jeden z największych sklepów detalicznych, podniósł ceny produktów, których mamy z pewnością nie chcą dostać!

Jednak każda mama chciałaby dostać na Dzień Matki prezent ręcznie zrobiony. Dlatego Nivea umożliwia dzieciom personalizację jednej z 40000 butelek Silk Mousse, aby mogły dać swoim mamom prezent prosto z serca i własnych rąk 🙂

Pracujesz w reklamie? Twoja mama nie rozumie, czym zajmuje się Social Media Manager i codziennie wieczorem zastanawia się, gdzie popełniła błąd, bo nie jesteś księgowym?

Agencja MRY w ciekawy sposób pokazuje, jak mamy widzą swoje dzieci i ich karierę w reklamie!

Agencja Cossette, przed Dniem Matki, rzuciła światło na to, co rodzice przeżywają w związku z chorobą swoich dzieci. Pokazuje w spocie intymne chwile słabości, ilustrujące nam, jak ogromne pokład siły drzemią w tych, kochających nas kobietach. 

Mamy są z nami przez wiele okresów w życiu. Setki nieprzespanych nocy, godziny nad książkami, pierwsze koncerty, ważne wydarzenia. Jednak zdarza się i tak, że to one potrzebują nas bardziej niż my ich… 

Bez względu na to, jak wizerunek matki pokazany jest w reklamie – pamiętajmy o swoich najbliższych nie tylko od święta.

Z okazji Dnia Matki życzymy wszystkim mamom mnóstwo uśmiechu!