Ale czy na pewno?
Dziś obchodzimy w Polsce Dzień Matki. Postanowiłam sprawdzić, jaki wizerunek matki kreuje się w mediach. Poniżej zestawienie najciekawszych reklam z udziałem mam, którym dedykujemy ten artykuł.
Zobacz również
Bycie mamą to najtrudniejszy zawód świata. O trudnościach związanych z macierzyństwem opowiadają idealnie spoty P&G – producenta produktów do pielęgnacji, który jest bardzo zaangażowany w politykę prorodzinną.
Dzień Matki w reklamie zazwyczaj połączony jest z cukierkowymi kolorami, śniadaniami do łóżka i czekoladkami, które dziękują, że jesteś. Reklama Carhartt w minutę łamie stereotypy!
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Skittles do dnia matki podchodzi z humorem. Marka wypuściła reklamę, która miała być symbolem połączenia, które występuje między dziećmi a matką.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W spocie „Umbilical” widzimy siedzącego mężczyznę i starszą kobietę, którzy połączeni są, wyglądająca dość nieestetycznie, pępowiną. Reklama została wycofana, ale pozostawiła mieszane uczucia, czy mamy mają, aż tyle poczucia humoru?
74% matek przyznaje, że zdarzyło im się przekląć, kiedy ich dzieci były w pobliżu. Uwierzysz? Oczywiście! Przecież bycie matką i jednoczesne zachowanie spokoju to trudna sprawa!
Mamy uwielbiają dawać rady, ale dzieci nie zawsze ich słuchają. Dopiero z czasem uświadamiają sobie, jak wiele z nich było trafnych. Po wielu miesiącach lub nawet latach dociera do nich, że #MamaMiałaRację.
Kilka słów z ust mamy nie raz wystarczyło, by nam pomóc. NIVEA wraz ze swoimi konsumentkami z całego świata dostrzegła, że mamy prawie zawsze mają rację – z pokolenia na pokolenie ich rady stają się coraz bardziej trafne i pomocne. To one były inspiracją globalnej kampanii #MomWasRight.
Reklamodawcy przekonują nas, że warto kupić ich produkt jako prezent na Dzień Matki. Jednak niektórzy sugerują, że to komunikacja i rozmowa w tym dniu stanowią najcenniejszy prezent.
Mamy jednak nie zawsze dostają w prezencie to, czego tak naprawdę chcą. Dlatego Oechslego, jeden z największych sklepów detalicznych, podniósł ceny produktów, których mamy z pewnością nie chcą dostać!
Jednak każda mama chciałaby dostać na Dzień Matki prezent ręcznie zrobiony. Dlatego Nivea umożliwia dzieciom personalizację jednej z 40000 butelek Silk Mousse, aby mogły dać swoim mamom prezent prosto z serca i własnych rąk 🙂
Pracujesz w reklamie? Twoja mama nie rozumie, czym zajmuje się Social Media Manager i codziennie wieczorem zastanawia się, gdzie popełniła błąd, bo nie jesteś księgowym?
Agencja MRY w ciekawy sposób pokazuje, jak mamy widzą swoje dzieci i ich karierę w reklamie!
Agencja Cossette, przed Dniem Matki, rzuciła światło na to, co rodzice przeżywają w związku z chorobą swoich dzieci. Pokazuje w spocie intymne chwile słabości, ilustrujące nam, jak ogromne pokład siły drzemią w tych, kochających nas kobietach.
Mamy są z nami przez wiele okresów w życiu. Setki nieprzespanych nocy, godziny nad książkami, pierwsze koncerty, ważne wydarzenia. Jednak zdarza się i tak, że to one potrzebują nas bardziej niż my ich…
Bez względu na to, jak wizerunek matki pokazany jest w reklamie – pamiętajmy o swoich najbliższych nie tylko od święta.
Z okazji Dnia Matki życzymy wszystkim mamom mnóstwo uśmiechu!