80-stronicowa pozycja składa się z siedmiu rozdziałów. Można z nich dowiedzieć się, jak wyglądają praktyczne działania sprzedażowe, a także strategie pozyskiwania klientów na LinkedInie. Nie zabrakło także informacji o elementarnych zasadach zakładania profilu zawodowego pod kątem działań biznesowych. Całość materiału tworzy spójny przewodnik po nowoczesnym handlu B2B w sferze digital – w ujęciu praktycznym, jak i zaadaptowanym do warunków polskich. Autor Marcin Niewęgłowski – współwłaściciel Digital Now oraz autor newslettera o LinkedInie – LinkedIn Insights – skupił się ukazaniu realnych możliwości marketingu B2B na tej platformie, dzieląc się swoim bogatym doświadczeniem, jak i ciekawymi obserwacjami.
– Ze sprzedażą na LinkedInie jest trochę jak z legendarnym potworem z Loch Ness – wiele osób o nim słyszało, ale nikt nie widział na własne oczy. Jest ona możliwa, co pokazała m.in. historia sukcesu firmy Revolut w Polsce. Trzeba jednak przyznać, iż efekty nie pojawiają się natychmiast. Przekształcenie kontaktów w kontrakty z LinkedIna może trwać od kilku tygodni do kilkunastu miesięcy. Po za tym ten proces nie musi wcale dziać się cały czas na tej platformie. Z drugiej strony wspomniana sprzedaż może nigdy nie sfinalizować się z braku potencjalnych odbiorców – wyjaśnia Niewęgłowski.
Zobacz również
W ebooku poświęcono nieco miejsca na odczarowanie mitów narosłych wokół LinkedIna. Dotyczą one m.in. nadmiernego przywiązywania wagi do danych ilościowych (zasięg postów oraz interakcje pod nimi), a także jednowymiarowym traktowaniu serwisu (który jakoby sam z siebie ma na wstępie gwarantować sprzedaż).
Jak sam autor przyznaje, ebook powstał z luki edukacyjnej, która jego zdaniem panuje w tej sferze. Według Niewęgłowskiego brakowało do tej pory pozycji, która osobom (posiadającym podstawową wiedzę o LinkedInie) pomogła podnieść swoje kompetencje w zakresie na poziom średnio zaawansowany.
– Często w tematyce marketingu i sprzedaży na LinkedIn można zauważyć tzw. skok na głęboką wodę. Nie ma łagodnego przejścia pomiędzy podstawami tzw. social sellingu, a pełni zaawansowanym podejściem związanym z chociażby lead nurturingiem oraz możliwościami Sales Navigatora. Konsekwencją tego jest wielkie rozczarowanie platformą – wyjaśnia autor „Skutecznej sprzedaży na LinkedInie”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Stąd też z uwagi na specyfikę ebooka temat m.in. Sales Navigatora, który jest zaawansowanym narzędziem marketingowym, nie został szerzej opisany. Natomiast najważniejszą zaletą pozycji jest zachowanie wyraźnego sznytu polskich przykładów oraz realiów działań sprzedażowych na tej platformie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Marcin Niewęgłowski zajmuje się praktycznie tematem marketingu i sprzedaży na LinkedInie od kilku lat. Ma on na swoim koncie współprace z klientami z wielu branż (przemysł, energetyka, reklama/ marketing, FMCG, transport, prawo, nowoczesne technologie).
Ebook „Skuteczna sprzedaż na LinkedInie” można pobrać tutaj.
NowyMarketing jest patronem medialnym ebooka.