Dzięki najnowszym rozwiązaniom marketingowym bazującym na wirtualnej rzeczywistości. Weź telefon w dłoń, umieść go w cardboardzie i wyrusz w interaktywną podróż! Nie posiadasz cardboarda? Otwórz wideo sferyczne w swojej przeglądarce i steruj kamerą za pomocą kursorów!
Odkąd na rynku zaczęły pojawiać się coraz to nowsze urządzenia VR, aplikacje wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości zostały zauważone przez przedstawicieli różnego rodzaju branż, w tym naturalnie tych z sektora marketingowego. Podczas tworzenia wirtualnego świata, nasze możliwości są nieograniczone. Jedynym co może nas zahamować jest nasza wyobraźnia. Zastosowanie VR w dziedzinie marketingu to absolutnie naturalny rozwój wydarzeń. Coraz więcej firm korzysta z VR na swoich stanowiskach targowych, imprezach firmowych, czy eventach promocyjnych. Na rynku chińskim to już codzienność, dlatego też tamtejszą publiczność nie łatwo zaskoczyć. Firma Cadillac, przygotowując się do nadchodzącej premiery modelu CT6, postanowiła więc stworzyć coś specjalnego. O pomoc poprosiła polską firmę VR, która zobowiązała się stanąć na wysokości zadania i stworzyć rozwiązanie, które skutecznie przyciągnie publikę na stanowisko targowe Cadillaca.
Zobacz również
„Auto tego formatu to obiekt marzeń każdego mężczyzny. Chyba każdy z nas chciałby zobaczyć jak ogląda się świat z perspektywy kierowcy takiego samochodu. Chcieliśmy, by stało się to możliwe.” – Adam Cegielski, CEO VR VISIO
I stało się możliwe! Dzięki połączeniu stereoskopowego wideo 360 stopni z modelami 3D powstała unikatowa aplikacja, gotowa zabrać targową publiczność na wyjątkową przejażdżkę. Aplikacja została zaprojektowana z myślą o Samsung Gear VR, które jest na dzień dzisiejszy najciekawszym mobilnym rozwiązaniem VR na rynku. Została również umieszczona w formie filmu sferycznego na portalu Youtube, umożliwiając szerszej publiczności przeżycie tej interaktywnej przygody, na przykład za pomocą cardboarda.
Po wystartowaniu aplikacji widzimy jak poszczególne części korpusu samochodu obudowują nas ze wszystkich stron, formując się w ultra realistyczny model pojazdu. Po wystartowaniu silnika wyruszamy w podróż ulicami słonecznej Barcelony, gdzie trójwymiarowy model samochodu zostaje „wkluczowany” w film sferyczny, tworzący w pełni immersyjne doświadczenie. Podczas przejażdżki możemy podziwiać piękne widoki z perspektywy siedzenia kierowcy, nawet w jakości 8k, co jest absolutną innowacją na polskim rynku. Spróbujcie sami i przekonajcie się jakie to uczucie usiąść za kółkiem tego luksusowego samochodu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Możesz obejrzeć film w swoim cardboardzie, lub jako zwykły film sferyczny:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie są efekty takiej kampanii? Aplikacja przyciągnęła na stanowisko Cadillaca setki odwiedzających. Codziennie z aplikacji miało okazję skorzystać między 500 a 600 osób. Czy tak właśnie będzie wyglądać przyszłość marketingu? Jesteśmy pewni, że pójdzie w tym kierunku.
Aby dowiedzieć się jak wyglądał proces kreacji aplikacji, zapraszamy do obejrzenia materiału z produkcji: