Metaverse to zupełnie nowa wersja internetu. Wkrótce mamy się tam umawiać się z przyjaciółmi na wirtualnej plaży, uczyć w zdalnej szkole, a nawet pracować przez Google VR. Zdaniem Marka Zuckerberga pod postacią awatarów będziemy mogli rozmawiać ze współpracownikami czy klientami. Dla wielu może to być szczególnie ważny obszar, jako że hybrydowy model pracy stał się ostatnio popularny. Postanowiliśmy sprawdzić, jak ten wirtualny świat sprawdzi się w naszym, dziennikarskim fachu. Przeprowadziliśmy więc pierwszy w Polsce wywiad w Metaverse – mówi Sebastian Ogórek, szef serwisu Wyborcza.biz.
Od 28 marca br. na Wyborcza.pl i Wyborcza.biz można zobaczyć pierwszy w Polsce wywiad w Metaverse, który przeprowadzili Sebastian Ogórek oraz Piotr Szostak, dziennikarz technologiczny Wyborczej. Ich rozmówcami byli cyfrowi eksperci i futurolodzy – dr Maciej Kawecki oraz prof. Aleksandra Przegalińska.
Zobacz również
Profesor Aleksandra Przegalińska jest prorektorką Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz pracownicą naukową amerykańskiego Harvardu. Rozmowa z specjalistką od sztucznej Inteligencji dotyczyła m.in. przyszłości pracy w wirtualnej rzeczywistości.
Drugi z rozmówców – doktor Maciej Kawecki wdrażał w Polsce rozporządzenie RODO. Jest znanym komentatorem cyfrowej rzeczywistości oraz pełni funkcję Ambasadora Cyfrowej Unii Europejskiej. Założył także Instytut Polska Przyszłości im. Stanisława Lema.
Wywiady zrealizowane przez zespół Wyborczej w Metaverse ukazały się na stronie Wyborcza.pl i Wyborcza.biz w formie wideo – do ich oglądania nie są potrzebne gogle VR.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Nagranie jest dostępne dla prenumeratorów cyfrowych Gazety Wyborczej. Link do materiału.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Premierę publikacji wspiera autopromocja – m.in. na łamach tradycyjnego i cyfrowego wydania dziennika, w serwisach Wyborcza.pl, w komunikacji do prenumeratorów i na profilach Wyborczej w mediach społecznościowych. Oprócz tego wywiad w Metaverse jest promowany w stacjach radiowych Agory. Działania przygotował dział promocji Gazety Wyborczej.