Wybrano najlepsze kampanie marketingowe na TikToku!

Podczas finałowej gali TikTok Ad Awards wyróżnione zostały marki w czterech kategoriach: Greatest Creative, Greates Performance, Greatest Small Business, a główną nagrodę – Greatest TikTok – otrzymał Rossmann za kampanię promującą „MEGA!”.
O autorze
3 min czytania 2023-10-27

Społeczność z potencjałem

Promowanie się na TikToku to okazja dla wielu marek na zbudowanie społeczności oraz dotarcie do nowych klientów. 79% użytkowników platformy uważa, że „to miejsce, w którym marki mogą pokazać swoją osobowość i wyrazić siebie”. W samej Polsce z TikToka korzysta 10,6 miliona użytkowników miesięcznie, co oznacza ogromny potencjał marketingowy dla niemal każdej branży.

Nagrody dla kreatywnych

TikTok Ad Awards to międzynarodowe wydarzenie mające na celu docenienie agencji i marek, które marketingowo wyróżniają się na platformie. Konkurs w tym roku był skierowany również do marek, które prowadziły swoje kampanie na TikToku do polskich odbiorców. Do TikTok Ad Awards zgłoszonych zostało ponad 100 kampanii, a jury w 11-osobowym składzie przyznało nagrody i wyróżnienia w czterech kategoriach.

Pierwszą z nich była Greatest Creative. Za najlepszą uznano kampanię autorstwa Space Cat Industries dla grupy Maspex promującą projekt Uwielbiam.pl. Kluczem wyboru była kreatywność oraz dopasowanie do specyfiki TikToka. Grupa Maspex w swojej kampanii wykorzystał wszystkie złote zasady sukcesu na platformie: zastosowanie reklamy natywnej dopasowanej do sekcji Dla Ciebie, wykorzystywanie różnych narzędzi, twórców i partnerów, jak również wykorzystywanie lub inspirowanie się popularnymi utworami muzycznymi z TikToka.

@uwielbiam.pl

uwielbiam.pl

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

♬ oryginalny dźwięk – uwielbiam.pl – uwielbiam.pl

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
Oprócz efektywnej strategii kreatywnej, Uwielbiam.pl ma równie efektywną strategię mediową. Na początku postawiliśmy na organiczne zasięgi, żeby sprawdzić jak materiały są odbierane przez użytkowników TikToka. Pierwsze wyniki przeszły najśmielsze oczekiwania. Niektóre filmy osiągały ponad 200 000 organicznych wyświetleń w kilka dni. Potem zdecydowaliśmy się na TopView – kompilację najlepszych momentów z planu zdjęciowego, która przyniosła 11 milionów wyświetleń. Teraz naszą strategią mediową jest wspieranie materiałów, które organicznie osiągnęły najlepsze wyniki. Dzięki temu jeszcze bardziej angażujemy społeczność na profilu Uwielbiam.pl. I tak, żwawym krokiem, dążymy do tytułu najlepszego profilu na polskim FoodToku – skomentował Jakub Rodowicz, Brand Manager marki Łowicz Antybaton.

Skuteczność wyznacznikiem sukcesu

Drugą kategorią była Greatest Performance. Skupiała się ona wokół wymiernego wpływu płatnych kampanii i realizacji celów sprzedażowych, głównie w dolnej części lejka marketingowego. Ważna również była właściwa optymalizacja. Nagrodę w tej kategorii zdobył Orange Polska za kampanię Orange Flex we współpracy z SalesTube oraz Follow Agency. Jurorzy docenili „autentyczną formę, która, co ważne, jednocześnie miała bardzo wyraźne call to action i jasną komunikację benefitów, co zaowocowało efektywnością w postaci rekordowo niskich kosztów pozyskania klientów”.

Prowadzone przez nas działania na TikToku dla marki Orange Flex, choć przede wszystkim mają na celu budowanie świadomości tego produktu, to również mają na celu zagospodarowanie całego lejka marketingowego. Działania pod instalacje są integralną częścią strategii, dlatego cieszy nas m.in. pojawienie się takiego produktu jak Smart Performance Campaign, który jest w stanie w skuteczny sposób realizować ten cel na TikToku – skomentował Patryk Tomżyński, Paid Social Team Leader, Salestube.
W Orange Flex najważniejszy jest dla nas użytkownik – kim jest i czego potrzebuje. Dlatego w naszych działaniach na TikToku stawiamy na angażujące kreacje, które z jednej strony w zabawny i lekki sposób wytłumaczą ofertę, a z drugiej zachęcą użytkowników do pobrania aplikacji. I to działa! – dodała Aleksandra Matysiak, Digital Manager w Orange Flex.
 

MŚP z szansą na sukces

Kategoria trzecia czyli Greatest Small Business powstała z myślą o kampaniach prowadzonych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Stworzono ją, aby docenić kreatywność marek, które mimo znacząco mniejszych budżetów, potrafią wyróżnić się na TikToku. Zwycięzcą jest Sempai za kampanię dla butiku Andżela.com. Kreacje reklamowe Andżela.com idealnie wpisały się w charakterystykę platformy, jeśli chodzi o pomysł na content, montaż czy dobór muzyki.

@andzela_com N O W A. K O L E K C J A jesień 2023 ❤️www.andzela.com Lubicie jesienne stylizacje? #jesien2023 #dc #viral #dlaciebie #tiktokfashion #kurtki #kurtka #jesiennamoda #fashiontiktokforyou #tiktokforyou ♬ dźwięk oryginalny – Butik Andżela
Częsta rotacja kreacjami, pozwala utrzymać wysokie zaangażowanie odbiorców i optymalizować koszt za zakup. To klucz do sukcesu wysokiej efektywności. Nie byłoby to możliwe gdyby nie ilość kreacji, które tworzy butik Andżela – ocenił Sebastian Puchała Social Ads Team Manager w Sempai.
Facebook i Instagram stają się coraz droższe i mniej opłacalne, dlatego coraz więcej pieniędzy inwestujemy w TikTok Ads na których z miesiąca na miesiąc widać wzrost i dopływ nowych klientów – skomentowała Anna Seferyniak – e-commerce manager Andżela.com.

Najlepsi z najlepszych

Nagroda w kategorii Greatest TikTok przypadła Rossmannowi i kampanii promującej „MEGA!”.

@rossmannpl MEGA! do 31.07

Jury w uzasadnieniu napisało:

To praca, która może być wzorem kreatywnego a zarazem efektywnego wykorzystania TikToka do komunikacji marek; naszym, polskim „złotym standardem ”advertainamnetu” i dobrego wykorzystania platformy. To kampania, która udowadnia, że można być wręcz podręcznikowym przykładem TikTokowego stylu, a zarazem stworzyć coś oryginalnego i unikalnego na tle zarówno konkurencji, jak i szerzej tego co oglądamy na co dzień w naszych komórkach. (…) Po prostu Mega TikTokowa robota, którą aż chce się pochwalić w Europie!
MEGA! było reklamowane już od dawna, ale jeszcze nigdy w ten sposób. Przygotowując format dedykowany na TikToka, stworzyliśmy piosenki, które porywają użytkowników, a refren MEGA! Ci się opłaca, mama już nie dopłaca stał się kultowym cytatem powtarzanym nie tylko na TikToku. Zależało nam na zbudowaniu świadomości MEGA! w tym medium i jesteśmy przekonani, że nam się udało mówi Aleksandra Ludwiczak, Lider Komunikacji Marketingowej w Rossmann Polska.

Nagrody i międzynarodowe uznanie

Zwycięzcy we wszystkich kategoriach otrzymali specjalne trofeum TikTok Awards, Ad Credits do wykorzystania na platformie oraz odznakę TikTok do promowania zwycięstwa w mediach społecznościowych i innych materiałach. Dodatkowo, kampania nagrodzona w kategorii Greatest TikTok czyli Rossmann MEGA! weźmie udział w Europejskim Grand Prix i powalczy o uznanie na arenie międzynarodowej.