„Niczego w życiu nie należy się bać, należy to tylko zrozumieć” – słowa Marii Skłodowskiej-Curie, ambasadorki kampanii „Czas zrozumieć Atom”, stały się fundamentem projektu, a zarazem wezwaniem do spokojnej, rzeczowej rozmowy o przyszłości energii.
Polska noblistka otwiera nowy rozdział debaty o atomie
W kampanii „Czas zrozumieć Atom” Maria Skłodowska-Curie staje się narratorką, która prowadzi odbiorców przez zawiłości energetyki jądrowej.
Zobacz również
– W sieci mit potrafi rozprzestrzenić się kilkaset razy szybciej niż prawda. Dlatego odpowiadamy na to nowymi, zdecydowanie bardziej skutecznymi narzędziami, nowym językiem i nową energią. Chcemy, aby polskie rodziny czuły się pewne swojej wiedzy w temacie atomu – bo wiedza daje bezpieczeństwo. Nasza kampania i jej dzisiejsza odsłona to krok w stronę świadomej debaty o energii jądrowej. Pomoże w tym Maria Skłodowska-Curie, która jest niekwestionowanym autorytetem naukowym – mówi Minister Energii Miłosz Motyka.
Serce kampanii to seria filmów i animacji. W każdym z nich Maria Skłodowska-Curie otwiera drzwi do animowanego świata pełnego przykładów, infografik i wyjaśnień.
Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych narzędzi AI możliwe było wiarygodne odtworzenie postaci Marii Skłodowskiej-Curie i stworzenie materiałów edukacyjnych, które łączą precyzję nauki z nowoczesną formą. Produkcja powstała w oparciu o hybrydowe połączenie sztucznej inteligencji i klasycznych technik filmowych, co pozwoliło osiągnąć naturalny, spójny efekt wizualny.
W marketingu zawsze wygrywa drużyna. Dlaczego Studio PLAC zmienia się w PLAC360?
Kampania wykorzystuje potencjał twórców, którzy potrafią opowiadać o złożonych tematach w sposób lekki, atrakcyjny, wiarygodny. Do współpracy zaproszono zarówno popularyzatorów nauki, jak i twórców lifestyle’owych. Wśród nich znaleźli się m.in. Rafał Masny, Astrofaza, Matura to Bzdura, Karol Paciorek, Prawo Marcina, Łukasz Bok, Mikołaj Błoch, Piotr Bylina, Maciej Musiał, Wersow. Ich zadaniem jest przeniesienie rozmowy o atomie na „social-mediowe podwórko”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za opracowanie strategii, kreacji, działań w mediach społecznościowych, współpracę z influencerami oraz komunikację PR odpowiada agencja Advalue.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko