Akcja obejmuje różne odsłony – między innymi animowaną etiudę, która będzie miała premierę telewizyjną 1 grudnia na antenie TVN przed głównym wydaniem Faktów. A także wydanie książki charytatywnej oraz konkurs, w którym można wygrać wycieczkę do Laponii. Dwuminutowa animacja, którą będzie można obejrzeć po raz pierwszy w telewizji 1 grudnia tuż przed głównym wydaniem Faktów TVN o g.19.00 opowiada historię trzyosobowej rodziny, w której co roku w wigilijny wieczór ojciec znikał z domu. Dorastający syn nie rozumiał tego zachowania do czasu, gdy pod choinką znalazł magiczny list, dzięki któremu odkrył niezwykłą tajemnicę swojego taty… – Film w delikatny sposób dotyka tematu relacji ojca z synem, nieobecności tego pierwszego, będącej ciężarem dla obu i komunikacji, która jest źródłem zrozumienia oraz budowania bliskości. Święta to czas, kiedy bardziej otwieramy serca, a zatem okazja, aby wyrazić swoją wdzięczność, docenić, powiedzieć co w sobie nawzajem pięknego widzimy – podkreśla Mira Dobek, Dyrektor Marketingu Empiku.
Za kreację odpowiada GREY Group Poland, za produkcję Studio Animacji Human Ark (reżyserzy: Wojtek Wawszczyk i Tomasz Lew Leśniak), natomiast za strategię działań mediowych oraz ich implementację dom mediowy MEC. Muzyka do filmu została skomponowana przez Mikołaja Stroińskiego. Poza 130-sekundową animacją, którą można zobaczyć również w Internecie, kampania opiera się na 60-sekundowym filmie, emitowanym między innymi na antenie TVN, Polsat, na telewizyjnych kanałach tematycznych a także w kinach. – Dla marki z taką tradycją chcieliśmy zrobić coś wyjątkowego i niestandardowego, coś, czego nikt w Polsce nie zrobił i co będzie oddawało ducha Empiku. Dlatego na Święta zdecydowaliśmy się na dwuminutowy, animowany film, który po pierwsze, wykorzystuje dziedzictwo wielu wspaniałych lat polskiej animacji, ale także w wyjątkowy sposób roztacza świąteczną magię – podkreśla Jakub Korolczuk, Executive Creative Director GREY Group Poland.
Zobacz również
W Empiku będzie można znaleźć specjalną okolicznościową papeterię do napisania listu od Mikołaja i dołączenia do prezentów pod choinką. – Ma ona mobilizować do tego, aby podarować bliskim ciepłe słowa, podziękować za to, co otrzymaliśmy w ciągu całego roku: za dobro, miłe gesty czy przekazać coś, co na co dzień przychodzi z trudem lub o czym zapominamy w ferworze obowiązków. W końcu każdy z nas staje się Mikołajem na tych kilka dni w roku – mówi Olga Tobiasz, Brand Manager Empiku.
W ramach kampanii świątecznej, Empik przygotował również konkurs „List dobrych emocji”. Można w nim wygrać nagrody nie tylko dla siebie, ale dla bliskich: naszych osobistych świętych Mikołajów – między innymi dwuosobową wycieczkę do Laponii. Aby wziąć udział w akcji należy napisać list, który można zacząć od słów: „Drogi Święty Mikołaju, w tym roku chcę podziękować…” i wysłać w salonie Empik lub przez stronę.
Uzupełnieniem, a zarazem nieodłącznym elementem tegorocznej kampanii świątecznej Empiku jest wydana specjalnie z tej okazji książka „List od…” (Wydawnictwo Wilga), napisana przez Katarzynę Ryrych. Przeprowadza ona dziecko przez świat dobra i zła, a robi to w nietuzinkowy sposób: poprzez ciekawą fabułę, błyskotliwe dialogi, ale i nowoczesny slang, wpleciony w rozmowy o poważnych sprawach. To nie tylko ciepła i wzruszająca opowieść, w której na próżno szukać milusińskich elfów i brodatego Świętego Mikołaja, ale też pierwsza książka, która w bezpośredni sposób pomaga dzieciom. Cały zysk z jej sprzedaży zostanie przekazany fundacji Zaczytani.org na tworzenie Bibliotek Małego Pacjenta w szpitalach. Kampanię promocyjną wspólnej akcji charytatywnej Empiku i fundacji Zaczytani.org wspierają m.in.: Agnieszka Sienkiewicz, Natalia Niemen, Katarzyna Pakosińską, Olga Frycz, Beata Pawlikowska, Małgorzata Ostrowska czy Radosław Pazura z Dorotą Chotecką.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing