4 października na konferencji prasowej w Warszawie Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej oraz marka Gliss ogłosiły start nowej odsłony programu poświęconego profilaktyce raka piersi. „Różowy Patrol”, wcześniej działający jako Kluby Ambasadorek, będzie szeroko edukował na temat profilaktyki tej choroby. Obecnie w 36 Klubach działa już ponad 100 Ambasadorek, a dzięki wsparciu marki Gliss powstanie 10 nowych Klubów. W działania promocyjne kampanii zaangażowana jest ambasadorka marki Gliss, Małgorzata Rozenek-Majdan. Digitalowa kampania promocyjna „Różowego Patrolu” potrwa do końca października br. Więcej informacji na www.rozowypatrol.pl.
Polska jest jedynym krajem europejskim, w którym wskaźnik śmiertelności w wyniku zachorowań na nowotwory piersi rośnie. Choroba ta coraz częściej dotyka młodych kobiet, które nie wykonują badań przesiewowych. Według danych Krajowego Rejestru Nowotworów codziennie w Polsce na raka piersi umiera 19 kobiet*. Dlatego bardzo ważna jest wczesna diagnoza, która wpływa na skuteczność leczenia. Kluczową rolę odgrywa systematyczne samobadanie piersi, i to nawet wtedy, jeśli kobieta nie jest w grupie ryzyka. Edukacji na ten temat poświęcone są działania społecznej sieci Ambasadorek „Różowego Patrolu“.
Zobacz również
Niezwykły „Różowy Patrol”
Głównym celem projektu „Różowy Patrol”, który, przy wsparciu marki Gliss, kontynuuje działania Klubów Ambasadorek Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej, jest dotarcie z wiedzą nt. prawidłowej profilaktyki nowotworów piersi do jak najszerszego grona kobiet. Największa potrzeba takich działań występuje na terenach tzw. wykluczonych, w których odnotowuje się najniższą zgłaszalność do programów przesiewowych. „Różowy Patrol” będzie organizował spotkania, edukował i motywował, wspierając kobiety w każdym wieku w całej Polsce. Obecnie w ramach 36 Klubów Ambasadorek działa ponad 100 edukatorek, które przeszły odpowiednie szkolenia i uzyskały certyfikat uprawniający do działania w roli Ambasadorki Profilaktyki. Współpraca z marką Gliss pozwoli na utworzenie 10 kolejnych „Różowych Patroli” oraz zapewnienie ich działania w przyszłym roku.
– Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej od trzech lat tworzy Kluby Ambasadorek, często są one stowarzyszone z lokalnymi inicjatywami społecznymi. My szkolimy Ambasadorki, przekazujemy im fantomy i wiedzę – a one szkolą kobiety w swojej społeczności. W ten sposób sieć edukacji i wsparcia rozrasta się jak drzewo – mówi Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej.
– W każdej z nas tli się lęk przed rakiem piersi, ale pamiętajmy, że im wcześniej zostanie on wykryty, tym większe szanse na wyleczenie. Zachęcamy wszystkie kobiety do dołączenia do akcji, do poznania metod samobadania piersi i „Różowego Patrolu” oraz jego Ambasadorek Profilaktyki – dodaje Anna Kupiecka.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Na stronie akcji rozowypatrol.pl można znaleźć bazę wiedzy i zapoznać się z instrukcją samobadania piersi. Dodatkowo dzięki interaktywnej mapie Polski można szybko znaleźć miejsce działania Różowego Patrolu i nawiązać kontakt.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Marka Gliss – potężny sojusznik
Działania Różowego Patrolu wspiera marka Gliss – to dzięki niej możliwe będzie stworzenie 10 kolejnych Klubów – „Różowych Patroli” i zapewnienie funduszy na ich działanie. W ślad za zaangażowaniem marki Gliss inicjatywa, która prężnie działa od 3 lat, otrzymuje nowy wizerunek oraz szeroką komunikację, co stanowić będzie bazę do dalszych działań i rozbudowy sieci Ambasadorek.
– Motywowanie i dodawanie odwagi innym kobietom to misja marki Gliss. Chcemy być blisko kobiet i zachęcać je, by dbały o zdrowie. Wierzymy, że dzięki tej akcji uda się dotrzeć do jeszcze szerszego grona kobiet, by uświadamiać je, jak bardzo istotna jest profilaktyka a także wspieranie się nawzajem. Marka Gliss chce podjąć konkretne, długofalowe działania na tym polu i doprowadzić do realnej zmiany. Trzeba zmienić te smutne statystyki, a październik, czyli Pink October, jako miesiąc profilaktyki raka piersi, jest do tego doskonałą okazją – dodaje Aleksandra Gawlas, dyrektorka marketingu Henkel Consumer Brands, przedstawicielka marki Gliss.
Wsparcie popularnej ambasadorki marki Gliss
W społeczną akcję szerzenia świadomości na temat profilaktyki raka piersi zaangażowała się Małgorzata Rozenek-Majdan – ambasadorka marki Gliss.
– Prawda jest taka, że o samobadaniu piersi mówi się wiele i to od wielu lat, ale mimo to kobiety wciąż niewystarczająco się badają, bo nie wiedzą jak to robić, nie są odpowiednio przeszkolone. Często również dlatego, że się po prostu boją. Mają obawy, że jeśli coś wykryją, to zostaną z tym same. Niezwykle podoba mi się misja Różowego Patrolu – wspólnota kobiet, która daje silne poczucie, że nigdy żadna kobieta nie będzie sama – gdziekolwiek mieszka i kimkolwiek jest. To jest kolosalne wsparcie nie tylko w zakresie informacji, ale przede wszystkim emocjonalne i psychiczne – podkreśla Małgorzata Rozenek-Majdan.
Za koncept i realizację kampanii oraz jej promocję w kanałach digitalowych odpowiedzialna jest agencja Advalue Engaged, natomiast za relacje z mediami odpowiada agencja Solski Communications.