Współczesne media internetowe stały się podstawowym źródłem komunikacji marek z klientem. Aby zainteresować odbiorcę i zostać zauważonym w gąszczu informacji, bodźców, którymi na co dzień jesteśmy, zasypywani należy wychodzić poza schematy. Tu nasuwa się pytanie, jakich innowacyjnych metod reklamy użyć, aby osiągnąć zamierzony cel?
Rozszerzona rzeczywistość kluczem do sukcesu
Z rozwiązaniem przychodzi rozszerzona rzeczywistość, która coraz częściej wykorzystywana jest w marketingu internetowym. Przykład takich działań można zobaczyć w ostatnim filmie reklamowym marki Nacomi Next Level, która za pomocą rozszerzonej rzeczywistości promuje swoje nowości – kremy SPF. Marka Nacomi, korzystając z nowych technologii, chce zaangażować odbiorcę, aby jeszcze bardziej utożsamiał się z marką i czuł się jej częścią. Przedstawiony materiał ma wywołać pozytywne emocje, chęć posiadania, które w efekcie przełożą się na sprzedaż.
Zobacz również
Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w SM
Marka w swojej reklamie wykorzystała model rozszerzonej rzeczywistości, jednocześnie promując i pokazując działanie kremu z filtrem. W ten sposób Nacomi Group chce budować świadomość marki Nacomi Next Level jako eksperta oraz promować dobre nawyki pielęgnacyjne wśród kobiet. Branża pielęgnacyjna w ostatnim czasie bardzo mocno promuje stosowanie SPF jako podstawę codziennej pielęgnacji, która zapobiegać ma przedwczesnemu starzeniu oraz chorobom skóry. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, marka podczas filmu pokazała przykładową całodniową aktywność młodej, pracującej osoby przy wykorzystaniu jednego z 3 dostępnych w portfolio marki wersji kremu SPF-City.
W filmie przedstawiony został cały dzień od porannego śniadania, poprzez dzień w biurze, spotkanie z przyjaciółmi, aż po pójście spać. Kluczowym elementem filmu był moment aplikacji kremu SPF i rosnąca skala ochrony przeciwsłonecznej, która w ciągu dnia i wykonywanych czynności spadała. To od rodzaju aktywności danego dnia czy pogody zależy jak szybko skala, która określa moc działania kremu z filtrem będzie, spadać, a co za tym idzie ochrona przeciwsłoneczna będzie mniejsza. Pojawiające się dodatkowe informacje o rodzaju ochrony, który zawiera krem, dostarcza klientowi dodatkowych informacji na temat produktu tym samym jeszcze bardziej przybliżając go do zakupu. Odbiorca podczas oglądania filmu może z wizualizować doświadczenie związane z użyciem produktu jeszcze przed jego zakupem, widzi, że „jest jedną z nas”, zauważa potrzebę posiadania przedstawionego w filmie produktu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Drugi film promujący kolejny filtr przeciwsłoneczny także wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość. Tym razem producent zabiera odbiorcę na rajskie wakacje, na których używanie filtra przeciwsłonecznego jest podstawą. W filmie marka Nacomi Next Level zwraca uwagę to jak ważna jest reapliacja kremu z filtrem, podczas pełnej ekspozycji na słońcu. Filmem z wakacji budujemy więź z odbiorcą, na podstawie miłych skojarzeń oraz zapierających dech w piersiach widoków. Podczas podejmowania decyzji zakupowej odtworzy przyjemne wspomnienie i zdecyduje się na produkt Nacomi Next Level.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podsumowując marka Nacomi Next Level promując swoje nowości wychodzi poza schematy i pokazuje jak skutecznie wykorzystać nowe technologie w marketingu internetowym przy promocji kosmetyków do pielęgnacji twarzy.
Artykuł powstał we współpracy z Nacomi.