Wciąż Czarny Piątek, czy już może Czarna Niedziela?
Black Week wciąż cieszy się dużą popularnością wśród polskich e-konsumentów, szczególnie w kategorii fashion. Wielu z nich z błyskiem w oku czeka na spektakularne wyprzedaże, aby upolować wymarzone modowe perełki w atrakcyjnych cenach. Na platformach Grupy Domodi podczas Black Week użytkownicy mogli znaleźć tysiące produktów w obniżonych cenach, a rabaty sięgały nawet 80%. Tak niskie ceny i wyjątkowe okazje zakupowe przyciągnęły do serwisów Domodi i Allani aż o 32% więcej użytkowników t/t.
Zobacz również
Najwyższe piki zakupowe przypadły tradycyjnie na Czarny Piątek oraz niedzielę, choć w każdym dniu objętym akcją Black Week serwisy zanotowały znaczne wzrosty GMV – od poniedziałku do czwartku o 50%, a w okresie piątek–niedziela nawet o 100% t/t. Daje to średni wzrost GMV podczas „czarnego tygodnia” aż o 74% dla Domodi.pl i 51% dla Allani.pl.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Co kupujemy najchętniej podczas Black Week?
– Pod względem kategorii zakupowych użytkownicy Grupy Domodi są konsekwentni w swoich wyborach i już od lat obserwujemy, że wśród najchętniej kupowanych produktów podczas Black Week królują sukienki oraz kurtki damskie i męskie. W tym roku wysoką pozycję osiągnęła także kategoria obuwie, a konkretnie botki, które równie chętnie kupowane były na obu platformach należących do Grupy Domodi. Natomiast Top 5 najlepiej sprzedających się kategorii zamykają dla Domodi.pl – płaszcze damskie, a dla Allani.pl – torebki – komentuje Martyna Głowińska-Gryglewska, head of marketing & communications Grupy Domodi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Blackweekowe szaleństwo zakupów
Porównując transakcyjność i GMV na platformach Grupy Domodi podczas Black Week obserwujemy znaczne wzrosty – liczba transakcji t/t wzrosła o ponad 65%, generując dla partnerów Grupy Domodi przychody rzędu niemal 7 milionów złotych. Zestawiając te wyniki z poprzednimi latami oraz obecną sytuacją rynkową można wyciągnąć wnioski, że Black Week w Polsce nadal ma się dobrze i jest prawdziwym świętem e-commerce’u, szczególnie w branży fashion.