Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Wyniki Rankingu fee income agencji PR za rok 2015

Już po raz czwarty Związek Firm Public Relations przygotował ranking agencji Public Relations wg fee income.
O autorze
1 min czytania 2016-06-23

Jest to projekt realizowany wg metodologii oddającej właściwy charakter profesjonalnych usług PR, których główną miarą jest doradztwo komunikacyjne będące istotnym elementem właściwego zarządzania reputacją firm i prowadzenia dialogu z otoczeniem.

Na potrzeby rankingu, fee income zdefiniowane zostało jako różnica między przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów. 

Ranking miał po raz kolejny charakter otwarty. W bieżącej edycji wzięło udział 21 agencji w tym dwie spoza grona ZFPR. 

Nad prawidłowością przebiegu rankingu czuwała firma doradcza Grupa Strategia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To pierwsze zestawienie branży, które porządkuje rynek usług public relations wyłącznie w oparciu o przychody z usług doradczych (fee). Zestawienie łącznych przychodów z honorariów dla pierwszych 20-tu agencji na przestrzeni ostatnich 3 lat pokazuje, że polski rynek się ustabilizował, a perspektywy dla branży są dobre. W 2013 roku była to kwota 93,3 mln zł, a w latach 2014 i 2015 już odpowiednio 105,6 mln zł i 115,3 mln zł, zatem obserwujemy stały trend wzrostowy na poziomie bliskim 10%, co napawa optymizmem  – powiedział Grzegorz Szczepański Prezes Zarządu Związku Firm Public Relations. 

Łączna wartość przychodów wygenerowanych z honorariów za rok 2015 agencji PR biorących udział w rankingu wyniosła 115,3 mln zł. Są to wyniki wypracowane przez 667 konsultantów zatrudnionych w największych firmach public relations w Polsce. Daje to wartość rocznych honorariów przypadających na jednego konsultanta ok. 173 tyś zł. Jak wskazują wyniki jednostkowe wszystkich badanych agencji, poprawie uległ średni wynik fee income, który w 2015 roku osiągnął wartość 5,5 mln zł w stosunku do 5,3 mln w roku 2014. Osiem agencji z rankingu osiągnęło wynik fee income przekraczający średnią.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Spośród 21 agencji uczestniczących w tegorocznym rankingu 10 firm zanotowało wzrost fee income w stosunku do roku 2014, 7 firm spadek a 4 nie brały udziału w ubiegłorocznym rankingu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wyniki rankingu można zobaczyć na stronie.