Wraz z upływem czasu coraz trudniej stworzyć kreację marketingową, która wyróżni się na tle konkurencji. Poziom produkowanych kampanii nieustannie rośnie, co jest zjawiskiem pozytywnym i skłaniającym do podejmowania coraz większego wysiłku już na etapie koncepcji, ale także później, podczas uruchamiania i dystrybucji treści reklamowych.
W Landingi tworzymy platformę do codziennych działań marketingowych, oferującą możliwość tworzenia, edycji i optymalizacji landing page’y, popupów i lejków sprzedażowych z pomocą ponad 300 szablonów, prostego edytora drag & drop, testów A/B i wielu innych rozwiązań.
Od pierwszych dni listopada przygotowujemy się do nadchodzącego wielkimi krokami Black Friday – ma nam w tym pomóc nasz nowy brand hero: sympatyczna alpaka Friday. Dlaczego akurat alpaka?
Zobacz również
– Rok 2020 nie należał do najszczęśliwszych, dlatego uznaliśmy, że warto w komunikacji zawrzeć element pozytywny, kojarzący się z radością i wewnętrznym spokojem. Wybór padł na alpakę, bo to niezwykłe zwierzęta, które nie tylko pasują do nas zachowaniem (świetnie dopasowują się do nowych warunków, są różnorodne i ufne wobec ludzi), ale także budzą jednoznacznie pozytywne skojarzenia – mówi Andrzej Bieda, chief marketing officer w Landingi.
Alpaki to nie tylko radosne i puchate zwierzęta – jeśli słyszeliście kiedyś o alpakoterapii, to wiecie, że mają naturalny talent do uszczęśliwiania ludzi – kontakt z nimi wyzwala endorfiny, co przekłada się na poprawę samopoczucia. Poza tym alpaki wykazują się niezwykłą empatią – potrafią nawet w sporej grupie wyczuć osobę, która potrzebuje najwięcej wsparcia i zaoferować jej swoją uwagę oraz możliwość głaskania do woli.
W ramach komunikacji promującej naszą tegoroczną ofertę na Black Friday stworzyliśmy landing page z formularzem zapisu na powiadomienia oraz przybliżyliśmy sylwetkę Fridaya jako nowego członka naszego zespołu, obejmującego stanowisko chief happiness officera, czyli alpaki odpowiedzialnej za zadowolenie klientów i dobrą atmosferę w pracy:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zafascynowani dobrym wpływem, jaki wywierają na ludzi alpaki oraz ich przyjazną naturą i zdolnościami adaptacyjnymi, postanowiliśmy stworzyć krótką animację w konwencji filmu przyrodniczego. W polskiej wersji językowej narratorem opowieści został nie kto inny, jak żywa legenda polskich filmów dokumentalnych – Krystyna Czubówna!
Zobacz wideo z alpaką w roli głównej:
Teraz, gdy karty zostały odkryte i wszyscy znają naszą tegoroczną ofertę, Friday pomoże nam w przeprowadzeniu live’a sprzedażowego, podczas którego zaoferujemy dodatkowe zniżki oraz firmowe gadżety. Live odbędzie się w Czarny Piątek, 27 listopada o godzinie 13:00 i będzie skierowany do polskojęzycznych odbiorców.
Zupełnym przypadkiem złożyło się, że słowo „alpaka” zawiera litery LP, funkcjonujące jako skrót dla landing page’y – nawet, gdybyśmy już wcześniej nie byli przekonani co do słuszności wyboru, wobec tak mocnych argumentów nie można pozostać obojętnym. 🙂
Mimo że początkowo zaplanowaliśmy Black Friday z naszą alpaką jako jednorazową akcję, już wiemy, że zżyliśmy się z naszym brand hero i postaramy się, by został z nami na dłużej – w planach mamy już kolejne akcje marketingowe z udziałem Fridaya. Bądźcie czujni!