Za analizę biznesową, stworzenie marki oraz opracowanie projektu funkcjonalnego odpowiadała agencja IDEACTO, a za jego dostosowanie i wdrożenie firma Bold Brand Commerce.
Projekt iluve.com rozpoczął się od pogłębionej analizy rynkowej obejmującej audyt działań konkurencji ze szczególnym uwzględnieniem mocnych oraz słabych stron podmiotów już obecnych na globalnym rynku. Jej celem było zdefiniowanie obszarów przewag oraz wyróżników rynkowych jakie ma dostarczyć tworzona platforma.
Zobacz również
W następnym etapie zrealizowany został cykl badań rynkowych (jakościowe oraz ilościowe), służących poznaniu potrzeb grup docelowych, definiowaniu insightów klientów oraz partnerów projektu biznesowego iluve.com.
Na bazie zebranych wniosków, danych i przemyśleń rozpoczęła się praca nad fundamentami marki oraz jej egzekucją praktyczną – namingiem i brandingiem. „Zależało nam, aby odejść od nazw charakterystycznych dla branży i przywołać na myśl dobrze kojarzący się skandynawski design. „Naszym celem było stworzenie nazwy wskazującej na nowoczesność, wpadającej w ucho, ciepło kojarzącej się i zapadającej w pamięć” – mówi koordynadorka projektu brandingowego agencji Monika Stopczyk. Proces namingu obejmował m.in. tworzenie map myśli, burze mózgów, research oraz warsztaty z klientem. Wszystko to sprawiło, że narodziła się marka o nazwie „iluve”.
Równolegle trwały prace nad projektem funkcjonalnym platformy. Główny UX Designer przedsięwzięcia – Wiktor Lipiński, w swojej pracy korzystał z wyników badań marketingowych oraz metody „design research”. Wyciągnięte na etapie badań wnioski oraz inspiracje sprawiły, że w procesie projektowania funkcjonalnego zostały zaprojektowane rozwiązania, które precyzyjnie odpowiadają na potrzeby klientów sklepu. Opracowano m.in. zaawansowany system hybrydowych list zakupowych – „mechanizm proponowania klientowi źródeł światła pasujących do konkretnej oprawy oświetleniowej oraz szereg udogodnień na karcie produktu” – mówi Wiktor Lipiński.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Za branding oraz projekt graficzny odpowiadał starszy projektant graficzny IDEACTO – Jarosław Brykowicz. Szata graficzna nawiązuje do designerskich, skandynawskich wnętrz – jest jasna i nowoczesna, a wysoki kontrast wpływa pozytywnie na przejrzystość i czytelność strony. Layout strony zaprojektowany został tak aby być naturalnym tłem dla nowoczesnych lamp.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Proces wdrożenia, za który odpowiadał zespół Bold, obejmował w pierwszej kolejności analizę asortymentową, pozwalającą dostosować gotowy projekt funkcjonalny do potrzeb klienta z uwzględnieniem zarówno specyfiki produktów jakie sprzedaje, jak również sposobu działania systemu Magento 2. Niezbędne okazały się warsztaty z klientem w celu określenia MVP (Minimum Viable Product) pod kątem szybkiego startu na rynek oraz struktury informacji produktowej.
„Ponieważ zespół miał jedynie 4 miesiące na prace analityczne i wdrożeniowe, należało po pierwsze wytypować naprawdę doświadczonych programistów, a po drugie precyzyjnie określić z klientem jak zrealizować pewne funkcje, wzmocnić lub zmodyfikować, aby wdrożenie przebiegło sprawnie i było opłacalne biznesowo. „– mówi Robert Żochowski, dyrektor IT w Bold.
Ponadto w ramach integracji platformy Magento z systemem PIM oraz ERP została przygotowana pełna dokumentacja i dostosowanie API systemowego. Patrząc na skalę skomplikowania całego projektu i stopień rozbudowy struktury asortymentowej było to niełatwe wyzwanie.
W tej chwili system pozwala nie tylko na bezproblemową sprzedaż niezależnie od ilości asortymentu, ale również bezbłędną prezentację mocno konfigurowalnych produktów, docelowo po 4, 5, a nawet 6 atrybutach, szczegółową specyfikację techniczną, przestrzeń do współpracy dla architektów.
„Praca przy projekcie iluve.com pochłonęła masę środków oraz ciężkiej, wielomiesięcznej pracy zarówno po naszej stronie jaki i obu wykonawców platformy. Jednak m.in. dzięki zaangażowaniu oraz głębokiej wiedzy eksperckiej zespołu IDEACTO oraz BOLD udało nam się zrealizować projekt jakiego w naszej ocenie w branży oświetleniowej jeszcze nie było!” – mówi Michał Chojnacki Prezes Zarządu spółki stojącej za przedsięwzięciem.
Z efektami prac interdyscyplinarnego zespołu IDEACTO i BOLD można zapoznać się pod adresem iluve.com