Wyszukiwarki firm i usług konkurują z Google

Obecnie coraz większą popularnością cieszą się wyspecjalizowane wyszukiwarki firm, które doskonalą się w prezentowaniu informacji o produktach i usługach.
O autorze
1 min czytania 2016-01-25

Koncentrując się na strukturyzowaniu danych, a więc na opracowaniu do perfekcji metod zbierania, agregowania oraz aktualizowania danych o przedsiębiorstwach oraz ich ofertach pozwalają bardzo trafnie prezentować wyniki potencjalnym Klientom, co pozwala konkurować im na przykład z Google.

Na polskim rynku w swoich zasobach posiadają już ok. 2 mln firm. Zdobywając coraz mocniejszą pozycję podążają również za trendami w kanale mobilnym, aby utrzymać i adoptować się do dynamicznie rozwijającego się otoczenia oraz pozyskiwać nowych użytkowników.

Osoby, które szukają np. restauracji coraz częściej sięgają po telefony komórkowe – dzięki dedykowanym aplikacjom oraz stronom przyjaznym urządzeniom mobilnym zawsze mają pod ręką bazę firm, która w ciągu kilku sekund zwraca informacje o adresie i numerze telefonu, a dzięki opisom ofert, ułatwia dokonanie trafnego wyboru – mówi Adrian Hinc, Kierownik Produktu Online, Eniro Polska.

Jak pokazują dane Megapanelu, pozycja Google nie wpłynęła negatywnie na zainteresowanie użytkowników bardziej wyspecjalizowanymi wyszukiwarkami firm, produktów oraz usług. W kategorii wyszukiwarek i katalogów, najpopularniejszą wyszukiwarką firm była panoramafirm.pl (3,4 mln realnych użytkowników), która miała więcej użytkowników niż pozostali gracze łącznie. Na kolejnych miejscach znalazły się pkt.pl (1,4 mln RU) oraz firmy.net (0,8 mln RU) i cylex.pl ( 0,7 mln RU).*

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wyszukiwarki firm posiadają dokładne informacje na temat produktów i usług poszukiwanych przez konsumentów, dlatego w oparciu o tego typu dane mogą nie tylko prognozować trendy, ale także oferować firmom nowe rozwiązania reklamowe. Wyszukiwarka lokalna panoramafirm.pl prowadzi dla swoich klientów m.in. kampanie remarketingowe bazując na intencjach zakupowych.

Posiadając informacje o zapytaniach użytkowników, wyszukiwarka firm może – z wykorzystaniem zewnętrznej sieci reklamowej – docierać z przekazem reklamowym do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Możliwe jest wyświetlanie reklamy firmy wulkanizacyjnej wszystkim użytkownikom, którzy w ciągu ostatnich 3 dni w wyszukiwarce firm wpisali zapytanie o opony – komentuje Adrian Hinc, Kierownik Produktu Online, Eniro Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Niektóre z wyszukiwarek firm jak np. panoramafirm.pl oferują przedsiębiorcom kompleksową reklamę zarówno w internetowej, jak i w mobilnej wyszukiwarce. Dodatkowo oferuje komplementarne usługi dla małych i średnich firm: reklamę graficzną, profesjonalne strony www, wideo, bazy danych, emailing czy remarketing.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W przyszłości wyszukiwarki firm wraz z rosnącą ilością danych w Internecie będą stanowiły swego rodzaju oazę uporządkowanych informacji dotyczących tego co i gdzie można kupić wraz z kompletem danych potrzebnych konsumentom.

 

*źródło: Megapanel PBI/ Gemius, listopad 2015 r.