Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >
Zobacz również
O roku 2020 dla marki FOREO opowiada Justyna Majka, PR manager, marki.
Największy sukces dla marki FOREO w 2020 roku
Największym sukcesem FOREO jest z pewnością utrzymanie szybkiego tempa rozwoju firmy, pomimo panującej pandemii, o czym z pewnością świadczy wprowadzenie trzech innowacyjnych produktów na rynek – UFO 2 na początku roku, LUNY 3 MEN we wrześniu oraz BEARa na początku października. UFO to pierwsze na świecie inteligentne urządzenie, które zrewolucjonizowało sposób nakładania maseczek na twarz. Oferuje zabiegi na profesjonalnym poziomie w zaciszu własnego domu, wykorzystując terapię światłem LED, krioterapię, termoterapię oraz pulsacje T-Sonic, którymi użytkownik steruje za pomocą swojego smartfona. Dzięki UFO nawet składniki innych kosmetyków przenikają do głębszych warstw skóry.
LUNA 3 MEN to najnowsza generacja szczoteczki sonicznej, która została przystosowana specjalnie dla skóry mężczyzn. Natomiast BEAR, wyposażony w przełomowy Anti-Shock System™, zapewnia najbezpieczniejsze i jednocześnie najbardziej skuteczne na świecie zabiegi z zastosowaniem mikroprądów. Dzięki zaawansowanej aplikacji z najszerszą na rynku gamą treningów i zabiegów na twarz, skutecznie pobudza produkcję kolagenu w skórze, wyraźnie ujędrnia oraz poprawia owal twarzy. Jeśli chodzi o dbanie o innych, czyli profesjonalną pielęgnację w domu, jesteśmy liderami na rynku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Najtrudniejsze wyzwanie dla marki FOREO w 2020 roku
Wyzwania okazały się naszymi wielkimi szansami, których nie zmarnowaliśmy. Z pewnością umocniliśmy naszą sprzedaż online, pojawiliśmy się w najbardziej wpływowych tytułach w prasie oraz internecie, a nasze nowe innowacyjne urządzenia stały się bestsellerami. Sprzyja nam również fakt, że trafnie wpisujemy się w realne potrzeby naszych klientów, którzy potrzebują zadbać o siebie we własnym domu w profesjonalny sposób. Jesteśmy dumni z tego, że pomagamy ludziom dbać o siebie w tym trudnym czasie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3 najciekawsze akcje w 2020 roku
Podczas pandemii stworzyliśmy akcję #ThankTheHeroes, która stała się viralem na Instagramie, a której celem było pokazanie pracowników służby zdrowia i medyków w prawdziwym wydaniu. Kolejnym wydarzeniem, które pokazało, że FOREO jest idealną marką do domowego spa i profesjonalnej pielęgnacji, było zorganizowanie Skincare Roomu, czyli gabinetu, w którym pokazaliśmy jak wygląda holistyczna pielęgnacja marką FOREO. Połączyliśmy to wydarzenie z wprowadzeniem BEARa do sprzedaży. Sprawnie przeprowadziliśmy także kampanie Black Friday oraz Cyber Monday, pod hasłem „No excuses”, której celem było pokazanie, że warto inwestować w siebie kupując produkty wysokiej jakości, które będą służyły nam przez wiele lat.
Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami
Skincare room urządzony we flagowym butiku Sephory udowodnił, że w domowym spa i profesjonalnej pielęgnacji jesteśmy najlepsi na rynku. Zaskoczyły nas jednak reakcje dziennikarek, które zaprosiliśmy na nasz autorski zabieg stworzony przez kosmetologa. Okazało się, że mimo świetnej znajomości naszych produktów po raz pierwszy miały okazję sprawdzić na własnej skórze, w jak szybki i skuteczny sposób można zadbać o siebie. Do tej pory wiele z nich było przekonanych, że tak kompleksowe dbanie o cerę wymaga bardzo dużo czasu. Wszystkie były zachwycone efektami jakie można uzyskać poświęcając na pielęgnację choćby kilka minut. Bardzo cieszy nas fakt, że kontynuują ją w domu.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku
Jeśli chodzi o rynek polski, to w tym roku zdecydowaliśmy się na prowadzenie działań PR-owych wewnętrznie, aby nasz zespół budował jeszcze mocniejsze relacje z mediami i był do ich dyspozycji. Zdecydowaliśmy się także na otwarcie biura prasowego online. W ten sposób połączyliśmy działania PR-owe z content marketingiem oraz mediami społecznościowymi.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku
Jesteśmy dużą, ale jednocześnie szybko rozwijającą się firmą, która wyznacza trendy na rynku i której działania próbują być naśladowane. Dlatego nie chcemy zdradzać naszych nowych produktów ani pomysłów. Obecnie jesteśmy na etapie planowania 2021 roku. Z pewnością będziemy kontynuować naszą strategię, jaką jest bycie najlepszą marką do profesjonalnej pielęgnacji w domu. Lubimy zaskakiwać innowacyjnymi i futurystycznymi rozwiązaniami, w tej kwestii nic się nie zmienia.
Budżet na działania digitalowe
Od samego początku istnienia marki, globalnie realizujemy działania digitalowe, które są bardzo ważną częścią naszych wydatków marketingowych. Wobec wzmorzonego ruchu na stronie foreo.com w czasie pandemii, jeszcze bardziej przyglądamy się dokonywanym zakupom, czego dowodem jest np. stworzenie nowej generacji LUNY dla mężczyzn, którzy podczas lockdownu zaczęli coraz częściej odwiedzać naszą stronę foreo.com czy BEAR-a, który jest prawdziwym fitnessem dla mięśni twarzy. W ten sposób szybko reagujemy na potrzeby naszych klientów.
Najbardziej obiecujące trendy marketingowe
Z pewnością wygrają te marki, które są szczere i wpisują się w realne potrzeby klientów. Tutaj nie mamy wątpliwości, że nasze produkty wyprzedziły oczekiwania klientów FOREO na całym świecie. Warto jednak zaznaczyć, że na rynek pracy właśnie wkracza generacja Z, czyli urodzeni po 1996 aż do 2006 roku, której potrzebom warto się bliżej przyjrzeć. Najnowsze badania Bank of America z sierpnia tego roku pokazują, że najważniejszymi trendami i wartościami, które będą cenione przez tych młodych ludzi będą technologiczne zaawansowanie, transparentność działań oraz umiejętność budowania zaufania. Konsumenci, których w FOREO lubimy nazywać naszymi inwestorami, ponieważ nas się nie kupuje – w nas się inwestuje, będą podążać za markami, które dokonują pozytywnych zmian, mających realny wpływ na ich życie.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Chociaż kryzys wywołany pandemią mocno dotknął branżę marketingową, co zaowocowało zwolnieniami, cięciem etatów lub wynagrodzeń, to jak pokazują ostatnie badania branży kreatywnej przygotowane przez PARP, obecnie aż 80% agencji nie spodziewa się utraty płynności finansowej. Z pewnością świetnie rozwija się marketing internetowy, a wydatki digitalowe rosną. Coraz więcej marek dobrze zna i słucha swojego klienta, potrafi celnie określić priorytety w komunikacji z klientami. Sprawni marketingowcy, którzy szybko dostosowują swoje działania do otaczającej nas rzeczywistości, wygrywają. Mam na myśli np. szybką reakcję na wzrost sprzedaży produktów w internecie albo zmianę strategii na sprzedaż online.
3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok
Od 1 stycznia 2021 stery dyrektora generalnego obejmuje Boris Trupčevic, człowiek związany z mediami od 25 lat, który wprowadzi FOREO na kolejny poziom rozwoju oraz innowacji. Tego możemy być pewni. To czego jeszcze można się po nas spodziewać to nieustannego burzenia dotychczasowego status quo branży beauty. I wreszcie, chociaż FOREO na nowo wymyśliło swój własny segment i jest pionierem we własnej kategorii, wciąż mamy przed sobą długą drogę. Można więc oczekiwać od nas wiele niespodzianek.