Ta oparta na idei rywalizacji inicjatywa zrealizowana zostanie w okresie 12 tygodni – jej celem jest wyłonienie młodych osób z żyłką do biznesu, które będą miały szansę podbić serca konsumentów. Zadaniem uczestników konkursu będzie stworzenie nowego produktu żywnościowego lub napoju, może to być także udoskonalenie istniejącego produktu z oferty PepsiCo, a następnie zaprezentowanie koncepcji i sposobów promocji kierownictwu firmy.
Kandydaci, którzy przejdą do finalnego etapu, będą mieli możliwość odbycia rozmowy kwalifikacyjnej, a najlepsi zapewnią sobie miejsce w jednym z wiodących w Europie programów rozwojowych dla absolwentów – „PepsiCo Go”. Kandydaci będą ponadto współzawodniczyć ze sobą o nagrodę główną w postaci wyjazdu do Nowego Jorku, gdzie spotkają się z laureatami „PepsiCo Go” z innych części świata, a także będą mogli zaprezentować swój pomysł przed międzynarodowym kierownictwem PepsiCo.
Zobacz również
Program dostępny będzie w ośmiu europejskich krajach: Polsce, Belgii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Turcji oraz Wielkiej Brytanii. Dla kandydatów to sygnał, że wybrane osoby rozpoczną międzynarodową karierę, zyskując możliwość współpracy z koleżankami i kolegami z całego świata przy rozwijaniu jednych z największych i najlepszych marek w segmencie FMCG na świecie.
Jak działa wyzwanie „Odważcie się na więcej”:
Etap I: Uniwersytet PepsiCo
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Pierwszy etap to okazja do zapoznania kandydatów z życiem wewnątrz PepsiCo. Wirtualny program edukacyjny pomoże absolwentom lepiej poznać firmę i zorganizować w sieci webinaria zarówno z kierownictwem programu „PepsiCo Go”, jak i jego byłymi uczestnikami. Rejestracja kandydatów odbywa się przez stronę: https://daretodomore.pepsico.com
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Etap II: Zgłoszenie pomysłów
Drugi etap realizowany online polega na zgłaszaniu przez kandydatów swoich propozycji biznesowych dotyczących kolejnego dużego trendu w sektorze żywności i napojów, uzasadnieniu zaprezentowanych pomysłów, jak również wskazaniu sugestii dotyczących wprowadzenia ich na rynek. Możliwe jest stworzenie zupełnie nowego produktu lub też zaadaptowanie wybranego produktu z aktualnej oferty PepsiCo.
Etap III: Wsparcie mentorów w dalszym rozwoju najlepszych pomysłów – przygotowanie do finału!
Osoby z najlepszymi pomysłami w etapie II zapewnią sobie miejsce w finale i tym samym zyskają możliwość zaprezentowania swojej koncepcji przed jury składającym się z ekspertów rynkowych PepsiCo. Wszyscy finaliści będą pracowali pod czujnym okiem doświadczonego mentora z ramienia PepsiCo, aby odpowiednio przygotować się do wielkiego finału. Zyskają ponadto możliwość przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, która może zapewnić im miejsce w niezwykle konkurencyjnym programie PepsiCo dla absolwentów, w zespole rozwiązań cyfrowych, analizy czy łańcucha dostaw.
Programy PepsiCo dla absolwentów dostępne w ramach wyzwania „Odważcie się na więcej”:
Obszar „Insights”:
Trzyletni program obejmujący trzy obszary specjalizacyjne: Strategic Insights, Consumer Insights oraz Analytic Insights. Program zapewnia możliwość szybkiego rozwoju i przejęcie rzeczywistej odpowiedzialności za prowadzone projekty.
Praca w obszarze Strategic Insights umożliwia absolwentom identyfikowanie przyszłych trendów w sektorze żywności i napojów, a także tworzenie strategii biznesowych, które pozwolą na komercyjne wykorzystanie ich potencjału. W obszarze Consumer Insights absolwenci starają się zrozumieć zmieniające się nawyki i gusty konsumentów, a następnie wykorzystać uzyskane wnioski do kształtowania całej palety działań, od kampanii reklamowych, aż po wprowadzanie na rynek nowych produktów. W obszarze Analytic Insights absolwenci dokonują analizy sprzedaży produktów PepsiCo w sklepach, a także skuteczności wykorzystywanych mediów, ustalanych cen oraz promocji, aby wykorzystać płynące z analizy wnioski do maksymalizacji rozwoju marki.
Obszar „Digital”:
Jednoroczny program dla absolwentów koncentrujący się na e-handlu, marketingu marki oraz mediach społecznościowych. Uczestnicy mają możliwość wpływania na przyszły rozwój branży żywności i napojów, w tym na to, co, jak i gdzie kupują konsumenci.
Uczestnicy tego programu to osoby kreatywne, wybiegające myślą w przyszłość, z silnie rozwiniętym wyczuciem biznesowym. To oni będą kształtować miejsce produktów PepsiCo wśród konsumentów – od tego, w jaki sposób marka się prezentuje, aż po to, co komunikuje.
Obszar Łańcucha Dostaw:
Dwuletni program z corocznym naborem. Absolwenci mają możliwość uczestniczenia w różnorodnych procesach i realizacji zadań w takich obszarach jak obsługa klienta i logistyka czy produkcja/działalność operacyjna. Program daje możliwość pełnego poznania kompleksowego procesu łańcucha dostaw w PepsiCo dla jednej z wiodących marek firmy: od etapu pozyskiwania surowców, planowania materiałowego, produkcji zgodnie z koncepcją „lean”, aż po dostawę towarów do klientów.
Absolwenci uczestniczący w programie będą mieli okazję wykazać się umiejętnościami wpływania na innych, dzielenia się niezwykłymi pomysłami oraz przyszłościowego myślenia. Celem programu jest zapewnienie trwałości łańcucha dostaw, który zaoferuje klientom możliwie najwyższą wartość, jednocześnie obniżając koszty w efekcie redukcji powstających w procesie strat.