Współpraca pomiędzy XPG a Invicta Gaming została nawiązana w maju tego roku na czas trwania Rainbow Six Polish Masters. Drużyna pod nazwą XPG Invicta doszła wówczas do finałów rozgrywek i ostatecznie zajęła w nich czwarte miejsce. Zmagania były transmitowane przez Polsat Games ze średnim zasięgiem 76 tysięcy widzów, a także na Twitchu, gdzie w szczytowym momencie śledziło je 20 tysięcy osób. W mediach pojawiło się natomiast prawie 130 publikacji związanych z XPG Invictą, które dotarły do ponad 470 tysięcy osób. Posty informujące o rozrywkach czy specjalnych akcjach z kodami rabatowymi dla fanów objął swoim zasięgiem natomiast ponad 300 tysięcy użytkowników.
– Nasza organizacja istnieje od 2016 roku, ale przez większość czasu była kojarzona głównie z grą Rainbow Six Siege, na której byliśmy najbardziej skupieni. Podjęcie współpracy z marką XPG sprawiło natomiast, że staliśmy się jeszcze bardziej popularni i zaczęliśmy być postrzegani poważniej. Zaczęły zwracać na nas uwagę osoby bardziej znane w środowisku esportowym. Pojawiły się także pytania o to, kiedy pojawimy się w Ultralidze, czy kiedy będziemy mieli większy skład w grze CS:GO. Jesteśmy traktowani jako poważna organizacja, która traktuje odpowiednio swoich zawodników oraz fanów. Przez kilka miesięcy nasze zasięgi w mediach społecznościowych zwiększyły się natomiast dwukrotnie. Do tego wszystkiego znacząco przyczyniła się właśnie ta współpraca – mówi Bartosz Micyk, CEO organizacji esportowej XPG Invicta.
Zobacz również
W ramach dotychczasowej kooperacji stworzono dedykowaną linię ubrań z logotypem XPG, które były noszone przez reprezentantów organizacji. Zawodnicy zostali także wyposażeni w sprzęt XPG, taki jak klawiatury, słuchawki czy też dyski. W mediach społecznościowych organizacji oraz reprezentujących ją osób pojawiały się z kolei testy produktów sponsora, a także informacje o akcjach specjalnych z kodami rabatowymi. Zorganizowano także kilka konkursów. Podobne atrakcje zostały przewidziane w ramach przedłużenia współpracy.
Kolejny rok Invicty z XPG
Gamingowa marka XPG przez kolejny rok będzie sponsorem tytularnym Invicta Gaming. Marka pozostanie zatem zarówno w nazwie, jak i w logotypie polskiej organizacji esportowej. Współpraca obejmie także nowe dywizje, które powstawały w ostatnich miesiącach. Pod nazwą XPG Invicta będą występowały składy w grach Rainbow Six Siege, Rocket League, League of Legends, FIFA 2021 Virtual Club, a także żeński zespół Counter-Strike: Global Offensive. Wszystkich zawodników będzie można niejednokrotnie zobaczyć w ubraniach z logotypem XPG. W dalszym ciągu influencerzy organizacji będą testowali natomiast sprzęt gamingowy swojego sponsora tytularnego. W planach są także kolejne rabaty oraz konkursy dla fanów esportu, w których do wygrania będą m.in. urządzenia oraz gadżety producenta.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kooperacja z Invicta Gaming to kontynuacja działań XPG w świecie esportu. Marka sponsoruje obecnie organizacje m.in. z Wielkiej Brytanii czy Japonii. Mowa o zespołach takich, jak Vexed Gaming i SunSister. Za koordynację współpracy marki XPG z organizacją Invicta Gaming odpowiada WĘC PR. Agencja już od 1 stycznia 2016 roku prowadzi na polskim rynku działania z zakresu PR dla dla producenta popularnych dysków i pamięci USB – firmy ADATA, będącej właścicielem marki XPG.
Słuchaj podcastu NowyMarketing