You Got This! adidas przy wsparciu neurobiologów mierzy się z presją w sporcie

You Got This! adidas przy wsparciu neurobiologów mierzy się z presją w sporcie
W swojej najnowszej kampanii adidas łączy zawodowców z amatorami i pokazuje, że wszyscy mogą zapanować nad presją, - tak, żeby czerpać jak najwięcej radości i satysfakcji z uprawiania sportu.
O autorze
2 min czytania 2024-02-12

Kampanię promuje film, który przy dźwiękach kultowego utworu „Under Pressure” zespołu Queen i Davida Bowiego zderza perspektywę młodych sportowców mierzących się z wygórowanymi oczekiwaniami innych z ich rzeczywistymi możliwościami, z których zdają sobie sprawę dzięki optymistycznemu manifestowi marki, czyli „You Got This!”. Tym przekazem adidas inspiruje wszystkich sportowców, niezależnie od poziomu ich zaawansowania, do odważnego stawiania czoła narzucanej presji i cieszenia się z uprawiania sportu na własnych zasadach.

W spocie adidas przywołuje najbardziej ikoniczne momenty w karierach swoich ambasadorów: od Jude’a Bellinghama strzelającego gola w meczu Ligi Mistrzów w debiutanckim sezonie w Real Madryt, aż po brawurowy występ niemieckiej gimnastyczki Emmy Malewski podczas Mistrzostw Niemiec w 2022 roku.

Nagranie prezentuje także historie wybitnych atletów, którzy w karierze wielokrotnie doświadczali presji, ale pomimo tego realizowali swoje kolejne marzenia – tym samym stając się inspiracją dla kolejnych pokoleń. Wśród nich znaleźli się m.in. futbolista Patrick Mahomes, piłkarka Trinity Rodman, ikona światowej piłki nożnej – Lionel Messi, kolumbijska piłkarka Linda Caicedo, piłkarz angielskiej reprezentacji i Realu Madryt – Jude Bellingham, amerykański koszykarz Anthony Edwards, indyjski krykiecista Rohit Sharma i nowozelandzka reprezentacja rugby.

adidas bada temat presji w sporcie

Tłem globalnej kampanii marki jest stwierdzenie, że presja w sporcie ma destrukcyjny wpływ na osiągane wyniki i może odebrać przyjemność płynącą ze sportowych aktywności. Na poparcie tej tezy, w ramach specjalnego projektu badawczego, adidas wraz z konsumentami z całego świata: zawodowymi sportowcami i amatorami oraz neurobiologami z zespołu neuro11, działającego przy Uniwersytecie w Bonn, próbowali wyjaśnić jak i dlaczego negatywna presja utrudnia uprawianie sportu. Jednocześnie dostarczyli wskazówek, jak sportowcy na każdym poziomie zaawansowania mogą mierzyć się z różnego rodzaju emocjami.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W efekcie powstała unikalna baza danych i inspiracji ujęta w historiach atletów, popartych naukowo spostrzeżeniach ekspertów i poradnikach dla wszystkich tych, którym zależy na wypracowaniu optymalnego poziomu koncentracji w chwilach presji – niezależnie od ich poziomu zaawansowania. W cyklu badań wzięli udział zawodowcy i amatorzy z różnych dyscyplin: od koszykówki, przez piłkę nożną, aż po golf. Eksperci rejestrowali i analizowali odczyty fal mózgowych sportowców w chwili dużej presji. Wśród nich znaleźli się m.in. zwycięzca Mistrzostw Świata FIFA 2022 – Emiliano Martínez, zwycięzca Ryder Cup 2023 – Ludvig Åberg, ośmiokrotna uczestniczka Meczu Gwiazd WNBA – Nneka Ogwumike, golfistka Rose Zhang i gwiazda WSL – piłkarka Stina Blackstenius.

Badania wykazały, że stopień odczuwania presji nie jest zależny od poziomu zaawansowania sportowca w danej dyscyplinie. Zarówno sportowcy amatorzy, jak i zawodowcy, doświadczają zbliżonych w intensywności poziomów presji w kluczowych momentach sportowej rywalizacji. W oparciu o te wyniki powstała istota nowej kampanii marki adidas, którą jest zmiana perspektywy sportowców poprzez pokazanie, że presja jest uniwersalnym uczuciem, które towarzyszy wszystkim sportowcom. Celem marki było również dostarczenie osobom uprawiającym sport narzędzi i motywacji do przezwyciężania presji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Źródło: mat. prasowe adidas

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Źródło: mat. prasowe adidas

Źródło: mat. prasowe adidas

– W 2024 roku, który będzie rokiem niezapomnianych wydarzeń sportowych, nasza rodzina adidas z pewnością zainspiruje nadchodzącą nową falę sportowców z całego świata. Stworzyliśmy tę kampanię, aby pomóc młodym sportowcom stawić czoła uniwersalnej barierze – presji. Chcemy pokazać, jak przywrócić radość ze sportu i dać wszystkim sportowcom prosty przekaz: You Got This! – mówi o kampanii Florian Alt, wiceprezes globalnego działu Brand Communication marki adidas.

Kampanię uzupełniają poradniki i badanie stworzone we współpracy z neuro1 oraz cykl osobistych historii sportowców z teamu adidas, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z presją.

Pełne wersje raportów znajdują się poniżej:

Adidas Brand Campaign – Basketball Report

Adidas Brand Campaign – Golf Report

Zdjęcie główne: mat. prasowe adidas