W tym roku po raz pierwszy na Festiwalu Cannes Lions kategoria Young Lions PR, a więc nagrodzeni w polskich eliminacjach w kategorii PR, będą rywalizować z teamami z całego świata.
W każdej kategorii – PRINT, CYBER, FILM, PR oraz DESIGN mogą startować osoby, które nie ukończyły 29 roku życia. Identyczne warunki muszą spełniać młodzi mediowcy, startujący w dedykowanej im kategorii Young Media Lions. Z kolei kategoria CLIENTS, dostępna jest dla młodych marketerów poniżej 31 roku życia.
Zobacz również
Zakwalifikowane do konkursu zespoły zmierzą się z briefem przygotowanym przez przedstawicieli firm i instytucji będących partnerami konkursu. Prace w odpowiednich kategoriach zostaną ocenione przez jurorów Polskiego Konkursu Reklamy KTR i Innovation Award Media Trendy. Nagrodą dla zwycięzców poszczególnych kategorii będzie udział w konkursie Young Lions na Festiwalu Cannes Lions 2014.
Zadania konkursowe różnią się od siebie, zależnie od kategorii – wszystkich jednakże obowiązuje ta sama zasada – pracę należy przygotować samodzielnie w ciągu 24 godzin. Wyjątkiem jest kategoria FILM, gdzie na nakręcenie, a następnie zmontowanie filmu wg przedstawionego briefu, teamy mają 48 godzin. W przypadku PRINT zadaniem będzie wykonanie layoutu reklamy prasowej. Osoby startujące w kategorii MEDIA i PR przygotują propozycje innowacyjnej strategii. W przypadku DESIGN zadanie będzie dotyczyło przygotowania identyfikacji graficznej, logotypu produktu lub projektu opakowania. Z kolei marketerzy startujący w kategorii CLIENTS stworzą brief kreatywny. Nowe, w porównaniu do lat ubiegłych, wyzwanie postawiono w kategorii CYBER – tam uczestnicy będą opracowywać zintegrowaną kampanię w Social Mediach.
Young Creatives to specjalny program skierowany do młodych pracowników branży komunikacji marketingowej oraz studentów. To platformą wymiany doświadczeń, edukacji oraz prezentacji młodych talentów z branży reklamowej i okołoreklamowej w Polsce i na świecie. Z roku na rok wydarzenie cieszy się coraz większą popularnością. W 2013 roku w wydarzeniach Young Creatives udział wzięło prawie 1000 osób.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Eliminacje będą odbywać się między 10 a 20 lutego w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Warszawie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dodatkowe informacje na stronie www.young.ktr.org.pl oraz Young Media Lions: www.mediatrendy.pl.
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.
Aktualizacja 23.01: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, organizator konkursu Young Creatives, zdecydował się przedłużyć ostateczny termin zapisów do 31 stycznia.