„Your password is shit”, „Dick isn’t hard enough” – tego typu prowokacyjne hasła pojawiły się na outdoorowych kreacjach w przestrzeni miejskiej wybranych miast Szwecji. Ich celem było zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem coraz to częstszych cyberataków spowodowanych używaniem zbyt słabych haseł np. do kont bankowych itp.
Zobacz również
W ramach kampanii szwedzka organizacja SSF przeprowadziła ankietę, aby poznać najczęściej używane hasła przez mieszkańców kraju. Wyniki są dość zaskakujące – słowo „Fucking” znalazło się na 3 pozycji, „Shit” na 16 pozycji, „Dick” na 24 pozycji. A co zajęło „zaszczytne” pierwsze miejsce? Hasło „123456”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za realizację odpowiada agencja Åkestam Holst.
PS
Inne ciekawe przykłady wykorzystania outdooru znajdziecie tutaj.
PS2
Typosquatting to jedna z popularniejszych form oszustwa wśród cyberprzestępców. Polega on na rejestrowaniu domen internetowych, które są łudząco podobne do tych już istniejących. Samo określenie „typosquatting” adekwatnie oddaje istotę zjawiska.