Od momentu wprowadzenia filmów Short, wykonawcy i kanały, na których znajdują się zarówno filmy Short, jak i długie treści, mają lepszy czas oglądania i wzrost liczby subskrybentów w porównaniu do tych, na których znajdują się tylko długie filmy.
YouTube stale pracuje nad innowacjami i udoskonalaniem funkcji usługi. Oto kilka najważniejszych nowych funkcji:
Zobacz również
- Remiksowanie filmów: wykorzystując treści z największej na świecie biblioteki wideo, twórcy mogą nadawać swój własny charakter ulubionym materiałom na YouTube dzięki najnowszym funkcjom remiksowania filmów, Wycinania i Green Screen dostępnym na iOS (wkrótce również na urządzeniach z Androidem).
- Wycinanie: możliwość wykorzystania trwającego 1–5 sekund fragmentu z każdego kwalifikującego się filmu na żądanie lub filmu Short podczas tworzenia nowych Shorts.
- Green Screen: możliwość wykorzystania trwającego do 60 sekund fragmentu z każdego kwalifikującego się filmu na żądanie lub filmu Short jako tła dla nowego filmu Short.
- Statystyki wieloformatowe: w ramach rozbudowywania szczegółowych statystyk niedawno wprowadzono nowy wygląd dla Statystyk YouTube, który umożliwia twórcom i wykonawcom przeglądanie statystyk i danych dotyczących skuteczności określonych treści w naszych różnych formatach wideo: VOD (wideo na żądanie), transmisji na żywo i Shorts. Dzięki temu twórcy mogą skuteczniej personalizować i optymalizować strategie dotyczące treści, aby jak najlepiej wykorzystać możliwości platformy zarówno pod względem zasięgu, jak i przychodów.
W efekcie wprowadzenia nowych usług YouTube, narodził się nowy trend, unikalny dla tej platformy: powstania twórcy i wykonawcy wieloformatowego. Swobodne poruszanie się między różnymi formatami filmów na YouTube – filmami Short, długimi filmami, transmisjami na żywo i audio – pozwala takim użytkownikom tworzyć nieskończony strumień kombinacji treści, który maksymalizuje ich kreatywność, zasięg, kontakt ze społecznością i przychody. To płynne zmienianie formatów filmów jest odpowiedzią na potrzeby dzisiejszego widza, który oczekuje treści pasujących do jego aktywnego trybu życia, zróżnicowanych zainteresowań i zdolności koncentracji uwagi.
Takie podejście przynosi rzeczywiste wyniki zarówno naszym twórcom, jak i wykonawcom. Nowe statystyki:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
- W kwietniu 2022 r. filmy Short zawierające fragmenty długich filmów wygenerowały ponad 100 mld wyświetleń.
- Od kiedy wprowadziliśmy filmy Short, kanały, na których znajdują się zarówno filmy Short, jak i długie treści, mają lepszy czas oglądania i wzrost liczby subskrybentów w porównaniu do tych, na których znajdują się tylko długie filmy.
Filmy Short odgrywają kluczową rolę w YouTube zarówno dla twórców, jak i widzów. Obecnie filmy Short ogląda co miesiąc 1,5 mld zalogowanych użytkowników, a dzięki kreatywnemu podejściu naszej społeczności usługa ciągle się rozwija. Chociaż dopiero zaczynamy naszą przygodę z filmami Short, nie możemy się doczekać wprowadzania kolejnych innowacji dla tej usługi, aby nasi twórcy mogli nadal wyrażać siebie, nawiązywać kontakt z odbiorcami oraz zwiększać swój zasięg i możliwości generowania przychodów na platformie – mówi Neal Mohan, dyrektor YouTube ds. produktów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wszyscy wiemy, że naszą misją w YouTube jest stać się głównym źródłem przychodów dla branży muzycznej. Zarabianie pieniędzy to świetna sprawa, ale to nie wszystko. Równie ważne jest budowanie społeczności fanów wykonawców. Chcemy, aby wykonawcy traktowali YouTube jako główne miejsce, w którym mogą nawiązywać kontakt ze sobą i tworzyć trwałe relacje z fanami oraz rozwijać długofalową, zrównoważoną karierę muzyczną. Filmy Short w połączeniu z długimi filmami są kluczowe dla osiągnięcia tego celu. Naszym zadaniem jest dopilnować, żeby fani po znalezieniu ścieżki dźwiękowej w filmie Short otrzymali informacje, które zachęcą ich do dokładniejszego zapoznania się z repertuarem danego artysty. YouTube to jedyna platforma, która może to urzeczywistnić i robimy wszystko, aby tak się stało – dodaje Lyor Cohen, globalny dyrektor ds. muzyki w YouTube.