Projekty można zgłaszać poprzez formularz na stronie YouTube Works. Udział w konkursie jest bezpłatny.
Do konkursu kwalifikują się kampanie, które zadebiutowały na YouTube w okresie od sierpnia 2023 roku do września 2024 roku. Spośród nich 29-osobowe jury złożone z ekspertów i ekspertek z branży marketingowej wyłoni najbardziej kreatywne i efektywne projekty, które przyniosły wymierne rezultaty biznesowe.
Zobacz również
Marki, działy marketingu, agencje reklamowe, firmy, domy mediowe czy niezależni twórcy mogą zgłosić swoje kampanie aż w 7 kategoriach:
- “Unskippable” Creative. W tej kategorii liczy się historia, a w grę wchodzą wszystkie formaty, które mogą być wykorzystane w budowaniu narracji.
- Ingenious Insight. Insight powinien być na tyle precyzyjny, aby trafić do wybranej grupy i na tyle uniwersalny, żeby każdy mógł się z nim zidentyfikować.
- Action Driver. W tej kategorii liczą się mierzalne działania i wskaźniki takie jak ruch na stronie, zebrane leady, działania użytkowników oraz sprzedaż.
- Force for Good. Wyróżnione tutaj zostaną działania CSR organizowane przez znane marki oraz działania organizacji pozarządowych i lokalne inicjatywy, których celem jest rozpowszechnianie pozytywnych idei lub ochrona wybranych mniejszości i zasobów.
- The Underdog. Kategoria specjalnie dla firm, które zatrudniają mniej niż 100 pracowników, niewielkich brandów oraz marek osobistych, które wykorzystują YouTube.
- Full Funnel Marketing on YouTube. Dla kampanii, które płynnie integrują etapy budowania świadomości, rozważania i działania. Tutaj liczą się szczególnie błyskotliwie budowane media plany i dokonania, które są ich wynikiem.
- Tech Pioneer. AI to największy gamechanger ostatnich lat. Jest to nowa kategoria dla kampanii, w których szeroko rozumiane „nowe technologie” zmieniły zasady gry na każdym poziomie.
Ponadto zostanie przyznane Grand Prix konkursu dla jednej spośród wszystkich zgłoszonych kampanii, która wyznacza nowe ścieżki: przebija się do mediów, wychodzi poza granice reklamy, staje się częścią popkultury i dodaje coś ważnego do społecznej debaty.
Kampanie do YouTube Works można zgłaszać do 30 listopada 2024 roku poprzez formularz dostępny na stronie konkursu: yt.be/workspl.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Zwycięzcy poprzednich edycji YouTube Works Awards
Konkurs YouTube Works Awards, organizowany przez Google w globalnym partnerstwie z Kantarem, odbywa się w Polsce po raz czwarty.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W 2023 roku Grand Prix zdobył ING Bank Śląski za kampanię “Złap hakera”.
Nagrodzone zostały też Decathlon (Matura z WF-u), Epaka.pl (#miejtozgłowy z epaka.pl), Health Labs Care (Mam siebie na całe życie) oraz YES (Jestem przyszłością).