Google ogłasza pierwszą polską edycję YouTube Works Awards. W konkursie nagrodzeni zostaną marketerzy i agencje, którzy odpowiadają za najodważniejsze i najskuteczniejsze kampanie reklamowe na platformie YouTube. To pierwszy konkurs w Polsce, który doceni jednocześnie kreatywność i efektywność działań reklamowych. Zgłoszenia potrwają do 15 września, a nagrody wręczone zostaną w październiku.
YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii, a wśród nagrodzonych prac znalazły się m.in. kampania Nike, aplikacji randkowej Match, Comedy Central. Do tego grona dołączą w tym roku zwycięskie kreacje z Polski.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
‒ YouTube dociera do 24,6 miliona internautów w Polsce, a średni dzienny czas oglądania filmów na platformie wynosi ponad 40 minut. W grupie 18+ YouTube ma już ponad 20 milionów użytkowników, jest jedną z ważniejszych platform do działań marketingowych, co doskonale rozumieją zarówno marki, jak i agencje ‒ mówi Iwona Piwek, Video Sales Head.
‒ W ramach YouTube Works chcemy docenić niestandardowe działania w cyfrowych mediach, nowe sposoby dotarcia do konsumentów, innowacyjne formy komunikacji oraz skuteczność zmierzoną sukcesami biznesowymi. Nagradzamy te marki, w tym roku po raz pierwszy także w Polsce, które tworzą przełomowe kampanie i rozwijają się, odważnie sięgając po nasze kanały ‒ dodaje.
Do pierwszej edycji konkursu YouTube Works Awards marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, a także niezależni twórcy mogą zgłaszać kampanie wykorzystujące platformę YouTube, które zrealizowały założone cele w okresie od stycznia 2020 do czerwca 2021 roku. Co ważne, oceniane będą nie tylko kampanie, które wykorzystują YouTube jako narzędzie, ale potrafią także efektywnie włączyć ten kanał w całościową komunikację lub też oparte są o ciekawe dane i insighty.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Nagrody przyznane zostaną w 5 kategoriach:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Multiscreen Excellence: Kampanie, które łączą wykorzystanie wielu mediów. W tej kategorii ważny jest sposób użycia YouTube w ramach kompleksowej kampanii, obejmującej zarówno media tradycyjne, jak i cyfrowe.
- Ingenious Insight: W ramach kategorii docenione zostaną kampanie, które oparte na mocnych insightach, wykorzystują zalety platformy YouTube.
- Action Driver: Projekty, które za pośrednictwem YouTube skłoniły użytkowników do działania: zarejestrowania na stronie, zakupu produktu czy też podpisania petycji, uruchomienia globalnej akcji lub sprzeciwienia się niesprawiedliwościom lub nierównemu traktowaniu.
- Creative Effectivness: W tej kategorii liczy się przede wszystkim kreatywna jakość i błyskotliwa realizacja. Oceniane będą: moc opowiadanej historii, pomysłowość scenariusza, adekwatność, doskonały dobór bohaterów itp., a także – wpływ, jaki koncepcja kreatywna miała na osiągnięte wyniki.
- Small budget, big results: Kampanie, które pomimo niedużych środków, odniosły ogromny sukces. Nagradzane będą pomysły, które, pomimo ograniczeń budżetowych, przyniosły oszałamiające wyniki.
Zgłoszone do konkursu kampanie oceni w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z ekspertów (uznane postaci w branży reklamowej, marketingowej oraz mediów). Pełny skład jury zostanie ogłoszony niebawem. Google nie bierze udziału w procesie oceniania, a o wyborze nagrodzonych decydują wyłącznie jurorzy.
Dodatkowo, oprócz nagród w 5 kategoriach, przyznane zostanie Grand Prix konkursu, honorujące najlepszą kampanię spośród zgłoszonych, która według jury w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do zrealizowania celów biznesowych.
‒ Przez ostatni rok obserwowaliśmy jak marketerzy redefiniują swoją komunikację. Od pokrzepiających do prowokujących myślenie kampanii, widzieliśmy jak digital pomaga w docieraniu do konsumentów, a rola wideo online wzrosła w czasie pandemii ‒ mówi Iwona Piwek, Video Sales Head ‒ Teraz szukamy przede wszystkim kampanii, które w tym czasie w kreatywny, strategiczny i skuteczny sposób wykorzystała YouTube, by osiągnąć zamierzony efekt biznesowy. Szanse na pewno mają agencje oraz marki, w których projektach dostrzeżono potencjał reklamy na YouTube i które traktują platformę jako część nowoczesnej komunikacji ‒ podkreśla Iwona Piwek.
Partnerem merytorycznym konkursu jest Kantar Polska.
Kampanie można zgłaszać od 15 lipca do 15 września 2021 roku, wypełniając formularz na stronie konkursu: https://www.youtube.com/intl/pl/ads/youtube-works/. Udział w konkursie jest bezpłatny.