Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Nowe zasady YouTube’a. Transmisje na żywo tylko od 16. roku życia

Nowe zasady YouTube’a. Transmisje na żywo tylko od 16. roku życia
YouTube podnosi minimalny wiek wymagany do transmisji na żywo. Od 22 lipca 2025 roku, funkcja ta będzie dostępna dla użytkowników w wieku 16 lat i starszych.
O autorze
1 min czytania 2025-06-26

Chcąc uniknąć zagrożeń, które mogą wynikać z obecności młodych użytkowników na transmisjach na żywo w YouTube, platforma ogłosiła podniesienie limitu wieku osób transmitujących. Od 22 lipca 2025 roku, livestreamy będą dostępne dla użytkowników w wieku 16 lat i starszych.

Ponadto, z YouTube’a usunięte zostaną dotychczasowe transmisje, na których pojawiały się dzieci bez obecności osoby dorosłej.

– Od 22 lipca zwiększamy minimalny wiek wymagany do transmisji na żywo do 16 lat. Oznacza to, że twórcy będą musieli mieć ukończone 16 lat, aby móc transmitować na żywo na YouTube. Ponadto transmisje na żywo z udziałem 13-15-latków, którym nie towarzyszy widocznie osoba dorosła, mogą mieć wyłączony czat na żywo, a konto może tymczasowo utracić dostęp do czatu na żywo lub innych funkcji. Należy pamiętać, że w przyszłości planujemy usunąć te transmisje na żywo, a konto może tymczasowo utracić możliwość transmitowania na żywo – tłumaczy YouTube.

Zmiana będzie miała prawdopodobnie największy wpływ na streamerów gier, ponieważ to najczęściej oni rozpoczynają swoją przygodę w nastoletnim wieku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Choć YouTube nie podał oficjalnego powodu wprowadzanych zmian to nie ulega wątpliwości, że jednym z celów jest ochrona najmłodszych przez wykorzystywaniem w sieci. Na przestrzeni ostatnich lat pojawiały się różne doniesienia związane z wykorzystywaniem nastolatków w ten sposób.

PS SPRAWDZIAN 13+: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę pokazuje, że ograniczenia wiekowe w social mediach nie działają

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się