Liczba zakażonych koronawirusem w Polsce przekroczyła 9000 przypadków. Jedną z tych osób był 46-letni medyk, o którego śmierci poinformowano w czwartek, 16 kwietnia br. To pierwszy zakażony koronawirusem pracownik medyczny, który zmarł w naszym kraju. Mężczyzna osierocił żonę i dwójkę dzieci. Radomski Szpital Specjalistyczny, w którym pracował, został przekształcony w placówkę jednoimienną o profilu zakaźnym. W wielu polskich szpitalach cały czas trwa walka z epidemią.
Odpowiednie wyposażenie dla medyków w obecnej sytuacji jest bardzo cenne. Z pomocą polskiej służbie zdrowia ruszyły gwiazdy Internetu. Celem ogólnopolskiej zbiórki w serwisie Zrzutka.pl jest zebranie kwoty miliona złotych, która zostanie przekazana na wyposażenie lekarzy, pielęgniarek oraz ratowników medycznych w niezbędne środki ochronne.
Zobacz również
Wielką, ogólnopolską akcję zbierania pieniędzy na pomoc polskim medykom rozpoczęła wpłata w wysokości 100 000 złotych, przekazana przez sklep EKIPATONOSI. Obecnie całkowita suma zebranych środków wynosi ponad 210 000 złotych. Do inicjatywy może przyłączyć się każda chętna osoba. W obecnej sytuacji liczy się bowiem nawet najmniejsza wpłata. Do osiągnięcia założonego celu pozostało jeszcze ponad 790 tysięcy złotych.
W ramach akcji do tej pory zakupiono już 2 000 ochronnych maseczek jednorazowych, 550 kompletnych przyłbic (element nośny, szyba, guma), 250 dodatkowych szyb do przyłbic, 19 masek pełnotwarzowych z adapterami oraz 340 sztuk płynów do dezynfekcji. Niezbędne środki ochrony zostały już dostarczone przez wolontariuszy do pierwszych placówek medycznych. Do tej pory z pomocy skorzystał m.in. Szpital Nr 2 im. dr Tadeusza Boczonia w Mysłowicach, czy też Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego SP ZOZ w Krakowie.
Ogólnopolska zbiórka dla polskiej służby zdrowia potrwa co najmniej do 25 kwietnia. W organizacji, koordynacji oraz promocji inicjatywy pomaga agencja GetHero z Wrocławia współpracująca na co dzień z twórcami internetowymi. Jednym z pomysłodawców akcji jest znany wszystkim internautom – Karol “Friz” Wiśniewski. Pochodzący z Krakowa youtuber zachęca do udziału w akcji innych influencerów, celebrytów oraz swoich widzów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Inicjatywę influencerów można wesprzeć pod linkiem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing