#YouTubeTrends – styczeń 2014

#YouTubeTrends Styczeń 2014 to przygotowane przez Sotrender szczegółowe opracowanie poświęcone YouTube, w którym można sprawdzić jak w należącym do Google serwisie filmowym radzą sobie marki oraz vlogerzy.
O autorze
1 min czytania 2014-02-06

YouTube staje się coraz popularniejszym medium także w Polsce. Według badania Megapanel PBI/Gemius z listopada 2013 r. rzeczywiste liczby użytkowników Facebooka i YouTube są bardzo podobne i wynoszą odpowiednio 15,7 i 15,2 mln. Marki nie mogą przejść obojętnie obok reklamowego potencjału serwisu, który pozwala na promowanie produktów poprzez publikowanie materiałów na własnych kanałach, wyświetlanie reklam, a także prowadzenie nietypowych działań marketingowych, takich jak np. współpraca z vlogerami.

Co w raporcie?

W raporcie znalazły się analizy wyników kanałów o tematyce bankowej, kosmetycznej, muzycznej, samochodowej, technologicznej, telekomunikacyjnej i żywnościowej, a także vlogi z pięciu kategorii: edukacyjne, poświęcone grom, rozrywce, modzie i urodzie oraz stylowi życia. Obecnie w raporcie znaleźć można rankingi kanałów najlepszych pod względem liczby subskrypcji i liczby odsłon w danym miesiącu, a także najpopularniejsze filmy. Sotrender zapewnia, że z każdym miesiącem będzie się powiększać lista obserwowanych kanałów, a raporty będą dostarczać coraz więcej danych.

Jak wygląda YouTube w Polsce

Już trzy polskie kanały na YouTube mają powyżej miliona subskrybentów. Pierwszy milion należał do SA Wardęgi, którego kanał posiada już ponad 1,2 mln subskrybentów, a najpopularniejszym filmem okazał się nawiązujący do teledysku Psy- Gentelman występ “polskiego Spidermana”, który do końca stycznia obejrzano ponad 15 mln razy. W minionym miesiącu do grona “milionerów” dołączyły kolejne dwa kanały rozrywkowe Abstrachuje TV i Niekryty krytyk.

Natasza Urbańska wyrolowala konkurencję

Początek roku na YouTube należał do Nataszy Urbańskiej, której teledysk do utworu “Rolowanie” wyświetlono niemal 2,4 mln razy. Drugie miejsce zajęła relacja z Kijowa Bartłomieja Maślankiewicza opublikowana przez Portal Telewizja Republika, która mimo że została dodana dopiero 22 stycznia, do końca miesiąca zdobyła również ponad 2 mln wyświetleń. Ostatnie miejsce na podium zajęła AbstrachujeTV z wideo pt. „Rodzaje ludzi na domówce”, który obejrzano niemal 1,8 mln razy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z kolei w rankingu najlepszych materiałów spośród wszystkich obserwowanych przez Sotrender do 31 stycznia 2014 r., zdecydowanym faworytem jest oficjalny teledysk do piosenki „Ona tańczy dla mnie” zespołu Weekend z 2012 r., który obejrzano 77,7 mln razy, czyli ponad dwukrotnie więcej niż drugi materiał w rankingu, również teledysk do piosenki „My Słowianie” duetu Donatana i Cleo z 2013 r., który obejrzano prawie 36,4 mln razy. Trzecie miejsce w zestawieniu zajął kolejny teledysk, tym razem GrubSona do utworu „Na szczycie” z 2009 r., który osiągnął 31,8 mln wyświetleń.

Pobierz raport 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się