Celem kampanii „Po pierwsze farmaceuta”, pod honorowym patronatem Ministra Zdrowia jest pokazanie Polakom, że farmaceuta to nie tylko sprzedawca leków, ale przede wszystkim ekspert w dziedzinie farmakologii i zdrowia.
– W blisko 14 tys. polskich aptek pracuje w sumie 27 tys. farmaceutów. Polacy spotykają ich każdego dnia, dlatego warto żeby wiedzieli w czym jeszcze – poza sprzedażą leku – mogą im pomóc. Naszym zdaniem, obecność farmaceutów w systemie opieki zdrowotnej w Polsce jest niedoceniana, dlatego chcemy przybliżyć pacjentom rolę i codzienne obowiązki farmaceutów oraz pokazać, jak korzystać z ich fachowej wiedzy – mówi Tomasz Furman, prezes zarządu Fundacji Aflofarm.
Zobacz również
– Nie możemy pozwolić na to, aby możliwości i wiedza farmaceutów były dalej marnowane. Poprzez kampanię chcemy pokazać, że farmaceuta to przede wszystkich specjalista z dziedzinie farmakoterapii, a zakres świadczonych przez niego usług to coś więcej, niż wydawanie leków. Farmaceuci to profesjonaliści udzielający dziennie nawet dwóch milionów porad. Są więc bardzo ważnym i nieodłącznym elementem systemu ochrony zdrowia, wspierającym pracę lekarza. Nadszedł czas, aby ich praca została dostrzeżona oraz doceniona – mówi Elżbieta Piotrowska-Rutkowska, prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej.
Punktem wyjścia kampanii były badania przeprowadzone przez niezależną agencję Biostat na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej, którego wyniki zawarto w raporcie „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019”, dostępnym na stronie popierwszefarmaceuta.pl. To pierwsze tak kompleksowe badanie, w którym wzięli udział nie tylko farmaceuci, lecz również pacjenci.
W ramach kampanii, oprócz spotu głównego, powstały także trzy animowane filmy edukacyjne promujące zawód farmaceuty. Pierwszy z nich pokazuje dokładnie w czym farmaceuta może pomóc pacjentowi. Kolejny przybliża edukacyjną drogę, którą każdy z przyszłych farmaceutów musi pokonać. Trzeci film edukacyjny, przedstawia postać farmaceuty szpitalnego – specjalisty odpowiedzialnego za leczenie farmakologiczne pacjentów w szpitalach. Publikacja ostatniego czwartego spotu, zaplanowana została na początek sierpnia. Film poruszy temat opieki farmaceutycznej i pokaże, jaką rolę może odgrywać farmaceuta w polskim systemie opieki zdrowotnej, o ile rozwiązanie to zostanie wprowadzone w naszym kraju w sposób systemowy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania „Po pierwsze farmaceuta” cieszy się dużym zainteresowaniem w Internecie. Wspiera ją również Minister Zdrowia Łukasz Szumowski, który wyraził oficjalną zgodę na nadanie jej honorowego patronatu Ministra Zdrowia. Logo Ministerstwa Zdrowia zostało umieszczone i wyróżnione na materiałach informacyjnych i filmach edukacyjnych, które są rozpowszechniane w ramach kampanii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Emisja głównego spotu wizerunkowego „Po pierwsze farmaceuta” w telewizji jest kolejnym działaniem realizowanym w ramach promocji inicjatywy. Emisja spotu rozpocznie się 22 lipca na kanałach Grupy TVN: TVN, TVN7, TTV, TVN Style, TVN Turbo, TVN Fabuła oraz HGTV.
Akcję edukacyjną zakończy merytoryczna debata na temat przyszłości zawodu farmaceuty w Polsce, która odbędzie się 26 września, podczas Ogólnopolskiego Dnia Aptekarza.