Z internetu do TV. 22 lipca na ekrany telewizyjne weszła kampania edukacyjna „Po pierwsze farmaceuta”

W kwietniu 2019 r. Fundacja Aflofarm i Naczelna Izba Aptekarska rozpoczęły ogólnopolską kampanię wizerunkową zawodu farmaceuty pod nazwą „Po pierwsze farmaceuta”. Dotychczas spot promujący akcję dostępny był przede wszystkim w internecie, od 22 lipca br. wyświetlany zostanie na stacjach Grupy TVN.
O autorze
2 min czytania 2019-07-22

Celem kampanii „Po pierwsze farmaceuta”, pod honorowym patronatem Ministra Zdrowia jest pokazanie Polakom, że farmaceuta to nie tylko sprzedawca leków, ale przede wszystkim ekspert w dziedzinie farmakologii i zdrowia.

– W blisko 14 tys. polskich aptek pracuje w sumie 27 tys. farmaceutów. Polacy spotykają ich każdego dnia, dlatego warto żeby wiedzieli w czym jeszcze – poza sprzedażą leku – mogą im pomóc. Naszym zdaniem, obecność farmaceutów w systemie opieki zdrowotnej w Polsce jest niedoceniana, dlatego chcemy przybliżyć pacjentom rolę i codzienne obowiązki farmaceutów oraz pokazać, jak korzystać z ich fachowej wiedzy – mówi Tomasz Furman, prezes zarządu Fundacji Aflofarm.

– Nie możemy pozwolić na to, aby możliwości i wiedza farmaceutów były dalej marnowane. Poprzez kampanię chcemy pokazać, że farmaceuta to przede wszystkich specjalista z dziedzinie farmakoterapii, a zakres świadczonych przez niego usług to coś więcej, niż wydawanie leków. Farmaceuci to profesjonaliści udzielający dziennie nawet dwóch milionów porad. Są więc bardzo ważnym i nieodłącznym elementem systemu ochrony zdrowia, wspierającym pracę lekarza. Nadszedł czas, aby ich praca została dostrzeżona oraz doceniona – mówi Elżbieta Piotrowska-Rutkowska, prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej.

Punktem wyjścia kampanii były badania przeprowadzone przez niezależną agencję Biostat na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej, którego wyniki zawarto w raporcie „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019”, dostępnym na stronie popierwszefarmaceuta.pl. To pierwsze tak kompleksowe badanie, w którym wzięli udział nie tylko farmaceuci, lecz również pacjenci.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach kampanii, oprócz spotu głównego, powstały także trzy animowane filmy edukacyjne promujące zawód farmaceuty. Pierwszy z nich pokazuje dokładnie w czym farmaceuta może pomóc pacjentowi. Kolejny przybliża edukacyjną drogę, którą każdy z przyszłych farmaceutów musi pokonać. Trzeci film edukacyjny, przedstawia postać farmaceuty szpitalnego – specjalisty odpowiedzialnego za leczenie farmakologiczne pacjentów w szpitalach. Publikacja ostatniego czwartego spotu, zaplanowana została na początek sierpnia. Film poruszy temat opieki farmaceutycznej i pokaże, jaką rolę może odgrywać farmaceuta w polskim systemie opieki zdrowotnej, o ile rozwiązanie to zostanie wprowadzone w naszym kraju w sposób systemowy.

Kampania „Po pierwsze farmaceuta” cieszy się dużym zainteresowaniem w Internecie. Wspiera ją również Minister Zdrowia Łukasz Szumowski, który wyraził oficjalną zgodę na nadanie jej honorowego patronatu Ministra Zdrowia. Logo Ministerstwa Zdrowia zostało umieszczone i wyróżnione na materiałach informacyjnych i filmach edukacyjnych, które są rozpowszechniane w ramach kampanii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Emisja głównego spotu wizerunkowego „Po pierwsze farmaceuta” w telewizji jest kolejnym działaniem realizowanym w ramach promocji inicjatywy. Emisja spotu rozpocznie się 22 lipca na kanałach Grupy TVN: TVN, TVN7, TTV, TVN Style, TVN Turbo, TVN Fabuła oraz HGTV.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Akcję edukacyjną zakończy merytoryczna debata na temat przyszłości zawodu farmaceuty w Polsce, która odbędzie się 26 września, podczas Ogólnopolskiego Dnia Aptekarza.