Tylko 41% Polaków wie, jak segregować odpady zgodnie z przepisami wprowadzonymi w 2019 roku. Aby ułatwić konsumentom prawidłową selekcję odpadów, od 1. kwartału br. sieć Żabka systematycznie wprowadza na opakowaniach produktów marki własnej informacje o tym, jak zagospodarować zużyte opakowania. Stosowane oznaczenia są proste i intuicyjne. Bazując na dobrze znanym symbolu przedstawiającym człowieka wrzucającego śmieci do kosza, stworzono dodatkową identyfikacje kolorystyczną, która jest zgodna z jednolitym systemem kolorystycznym podziału na 5 frakcji odpadów. Dzięki użyciu idei kolorowych koszy każdy klient może przeczytać na opakowaniu, do którego kosza powinien wrzucić zużyte opakowania.
– Wprowadzenie prostego i intuicyjnego systemu oznaczeń na opakowaniach produktów marki własnej ma zachęcić jak największe grono klientów do właściwej selekcji odpadów. W Żabce wierzymy, że do budowania dobrych nawyków ekologicznych nie trzeba wiele, wystarczy mały krok – codziennie. Pomagamy ludziom być lepszymi każdego dnia – mówi Anna Gorączka, green officer w firmie Żabka Polska.
Zobacz również
Żabka przykłada dużą wagę do tego, by opakowania jej produktów marek własnych powstawały z produktów przyjaznych środowisku. Jako pierwsza sieć handlowa wprowadziła w swoich markach własnych Foodini, Wycisk, S! butelki pochodzące w 100% z recyklingu (tzw. rPET). Obecnie testuje także słomki i wieczka ekologiczne, wykonane z innowacyjnego materiału, w 100% biodegradowalnego, który nie zawiera w ogóle mikroplastiku.
Sieć konsekwentnie zachęca także pracowników i franczyzobiorców do proekologicznej postawy, informując, organizując eventy, konkursy oraz wprowadzając praktyczne EKO-rozwiązania.
Zaangażowanie Żabki we wdrażanie projektów z zakresu recyklingu, zmniejszania zużycia energii oraz emisji CO2 jest doceniane przez ekspertów. Trzy dni temu fundusz CVC Capital Partners, właściciel sieci Żabka, za wspieranie inicjatyw proekologicznych w spółkach portfelowych otrzymał wyróżnienie dla marki Żabka w kategorii „Zielona spółka portfelowa roku” w konkursie organizowanym przez Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych.
Bartosz Pilch, Beata Smajkiewicz (SIG): Klienci B2B oczekują od programów lojalnościowych elastyczności
Słuchaj podcastu NowyMarketing