„Zabezpiecz się podwójnie”: kampania edukacyjna BLIKA

„Zabezpiecz się podwójnie”: kampania edukacyjna BLIKA
BLIK startuje z kampanią edukacyjną, której celem jest podnoszenie świadomości użytkowników w mediach społecznościowych, w kwestii bezpieczeństwa kont i ochrony przed cyberprzestępcami wyłudzającymi wrażliwe dane, w tym kody BLIK. Intencją akcji jest zachęcenie do stosowania dwuskładnikowego uwierzytelniania oraz edukacja w zakresie cyberbezpieczeństwa.
O autorze
1 min czytania 2024-09-30

Kampania „Zabezpiecz się podwójnie” skierowana jest przede wszystkim do użytkowników Facebooka, którzy coraz częściej padają ofiarami przejęcia kont przez oszustów. Cyberprzestępcy wykorzystują zdobyte profile do wysyłania w aplikacji Messenger wiadomości do znajomych ofiary, przekonując ich za pomocą różnorodnych socjotechnik do podania kodu BLIK, wysłania przelewu na numer telefonu lub kliknięcia złośliwych linków. Takie działania mogą skutkować wyłudzeniem pieniędzy lub wrażliwych danych. Najskuteczniejszym działaniem chroniącym przed takim oszustwem jest włączenie dwuskładnikowego uwierzytelniania (2FA – Two Factor Authentication) na swoich kontach. Logowanie dwuetapowe polega na zabezpieczeniu profilu nie tylko hasłem, ale również dodatkowym kodem wysyłanym SMS-em lub generowanym przez aplikację uwierzytelniającą.

„Twoje konto, Twoje zasady: Zabezpiecz się podwójnie!” – to główny przekaz kampanii, która pokazując różnorodne sytuacje z życia codziennego w przystępny sposób tłumaczy, dlaczego dwuskładnikowe uwierzytelnianie jest kluczowe dla bezpieczeństwa w internecie. Podobnie jak zamykamy drzwi na dwa zamki, aby uchronić się przed złodziejami, tak samo powinniśmy postępować w przypadku naszych cyfrowych kont – stosując weryfikację dwuetapową. Dzięki temu zwiększamy bezpieczeństwo swoje jak i bliskich przed atakami cyberprzestępców – tłumaczy Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR w BLIKU.

Dobre nawyki użytkowników BLIKA

BLIK to jedna z najbezpieczniejszych i najwygodniejszych metod płatności w internecie oraz w sklepach stacjonarnych. Mimo wysokiego poziomu zabezpieczeń oszuści wciąż próbują wykorzystać nieuwagę użytkowników, przekonując ich do podania kodu BLIK w wiadomościach prywatnych lub poprzez złośliwe linki. Kampania „Zabezpiecz się podwójnie” jest kontynuacją działań BLIKA na rzecz podnoszenia świadomości użytkowników w zakresie cyberbezpieczeństwa. Eksperci systemu płatności przypominają, że dobre nawyki w sieci to nie tylko ochrona swoich danych, ale także odpowiedzialność za bezpieczeństwo innych osób. Oszuści coraz częściej wykorzystują znajomych ofiary, aby wyłudzić pieniądze, dlatego tak ważne jest, aby nie tylko samemu stosować dwuskładnikowe uwierzytelnianie, ale również promować tę praktykę wśród bliskich.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcie główne: mat. pras.

Słuchaj podcastu NowyMarketing