Kampania „Zabezpiecz się podwójnie” skierowana jest przede wszystkim do użytkowników Facebooka, którzy coraz częściej padają ofiarami przejęcia kont przez oszustów. Cyberprzestępcy wykorzystują zdobyte profile do wysyłania w aplikacji Messenger wiadomości do znajomych ofiary, przekonując ich za pomocą różnorodnych socjotechnik do podania kodu BLIK, wysłania przelewu na numer telefonu lub kliknięcia złośliwych linków. Takie działania mogą skutkować wyłudzeniem pieniędzy lub wrażliwych danych. Najskuteczniejszym działaniem chroniącym przed takim oszustwem jest włączenie dwuskładnikowego uwierzytelniania (2FA – Two Factor Authentication) na swoich kontach. Logowanie dwuetapowe polega na zabezpieczeniu profilu nie tylko hasłem, ale również dodatkowym kodem wysyłanym SMS-em lub generowanym przez aplikację uwierzytelniającą.
– „Twoje konto, Twoje zasady: Zabezpiecz się podwójnie!” – to główny przekaz kampanii, która pokazując różnorodne sytuacje z życia codziennego w przystępny sposób tłumaczy, dlaczego dwuskładnikowe uwierzytelnianie jest kluczowe dla bezpieczeństwa w internecie. Podobnie jak zamykamy drzwi na dwa zamki, aby uchronić się przed złodziejami, tak samo powinniśmy postępować w przypadku naszych cyfrowych kont – stosując weryfikację dwuetapową. Dzięki temu zwiększamy bezpieczeństwo swoje jak i bliskich przed atakami cyberprzestępców – tłumaczy Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR w BLIKU.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Dobre nawyki użytkowników BLIKA
BLIK to jedna z najbezpieczniejszych i najwygodniejszych metod płatności w internecie oraz w sklepach stacjonarnych. Mimo wysokiego poziomu zabezpieczeń oszuści wciąż próbują wykorzystać nieuwagę użytkowników, przekonując ich do podania kodu BLIK w wiadomościach prywatnych lub poprzez złośliwe linki. Kampania „Zabezpiecz się podwójnie” jest kontynuacją działań BLIKA na rzecz podnoszenia świadomości użytkowników w zakresie cyberbezpieczeństwa. Eksperci systemu płatności przypominają, że dobre nawyki w sieci to nie tylko ochrona swoich danych, ale także odpowiedzialność za bezpieczeństwo innych osób. Oszuści coraz częściej wykorzystują znajomych ofiary, aby wyłudzić pieniądze, dlatego tak ważne jest, aby nie tylko samemu stosować dwuskładnikowe uwierzytelnianie, ale również promować tę praktykę wśród bliskich.
Zdjęcie główne: mat. pras.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing