TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Żabka inspiruje się contentem Frogshoposting? Marka przeprasza i proponuje współpracę

Żabka inspiruje się contentem Frogshoposting? Marka przeprasza i proponuje współpracę
Diametralna zmiana w sposobie komunikacji w social mediach Żabki spotkała się z oburzeniem ze strony internautów. Sytuację zaogniły opinie, że marka miałaby inspirować się contentem popularnego konta Frogshoposting należącego do jednej z pracownic sklepu.
O autorze
2 min czytania 2021-09-03

Zmieszani odbiorcy negatywnie zareagowali na nowy sposób komunikacji sieci sklepów – pojawiły się nawet sugestie, że to nie Żabka stoi za nowymi postami i że ktoś włamał się na ich konto.

Część internautów szybko znalazła prawdopodobne źródło inspiracji nowej komunikacji Żabki – popularne na Instagramie konto Frogshoposting, które od początku tego roku prowadzi jedna z pracownic sklepu Żabki. Autorka w swoich postach w żartobliwy sposób opisuje pracę w Żabce, promuje aplikację mobilną i zbieranie żappsów, a także pisze o nowych produktach w sklepie. Konto prowadzone przez „Żabiarę” – jak określa siebie autorka postów – opiera się w głównej mierze na memach, które trafiły w gusta tysięcy internautów. Wielu ludzi doceniło profil Violi za humor i autentyczność, których brakuje im w dzisiejszych przekazach reklamowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Odbiorcy zauważyli, że social media Żabki zaczęły obfitować w charakterystyczne memy zawierające grafiki z lat 2000 czy napisy fontem Comic Sans – mocno nawiązujące do treści na koncie Frogshoposting. Internautów oburzył sposób, w jaki Żabka miałaby zainspirować się kontem Violi, a tysiące osób jasno określiło te działania kradzieżą. Co więcej, w licznych komentarzach zarzucono sieci, że próby dopasowania stylu komunikacji do generacji Z były wyjątkowo nieudolne, „żenujące” i „obciachowe”. Oburzeni ludzie zaczęli pytać, jak to możliwe, że sieć nie doceniła potencjału autorki Frogshoposting i dlaczego Żabka nie zaproponowała współpracy Violi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W związku z zaistniałą sytuacją profil Frogshoposting w zaledwie dwa dni zyskał kilkadziesiąt tysięcy nowych fanów, przebijając tym samym popularność konta Żabki. Internauci masowo zaczęli udostępniać w swoich social mediach liczne wpisy, okazując wsparcie i dziękując za – wyjątkową w swojej autentyczności – działalność.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Liczne wyrazy krytyki w stronę Żabki w końcu spotkały się z odpowiedzią sieci, która wyjaśniła, że, współpracując z agencją kreatywną Cukier, chciała stworzyć content trafiający do młodszego pokolenia. W oficjalnym oświadczeniu Żabka Polska wyraziła skruchę i przeprosiła za zaistniałą sytuację. Sieć wyjaśniła, że od razu skontaktowała się telefonicznie z autorką profilu Frogshoposting, by złożyć przeprosiny i zaproponować współpracę w ramach prowadzenia „Rady Programowej Instagrama Żabki”.

Oficjalne przeprosiny i propozycja współpracy nie ostudziły oburzenia Internautów wspierających Violę. Sama autorka Frogshoposting twierdzi, że odbyła rozmowę telefoniczną z rzecznikiem prasowym firmy, jednak ze strony osób tworzących treści na koncie Żabka Polska i agencji Cukier nie pojawiła się dotąd próba kontaktu w celu wyjaśnienia sytuacji. Pracownica sklepu na razie wstrzymuje się z decyzją dotyczącą nowej współpracy, podkreślając rozczarowanie sytuacją i „poważnymi” przeprosinami, które otrzymała po całej aferze.

PS

Niedawno pojawiła się informacja o tym, że Żabka wylicytowała w szczytnym celu medal olimpijski Marii Andrejczyk, po czym zwróciła go właścicielce. Czy obecna afera przyćmi całkowicie starania Żabki w kreowaniu pozytywnego wizerunku? 

[Aktualizacja:]

Komentarz Biura Prasowego Żabka Polska

– Treści na naszym profilu na Instagramie nie są inspirowane twórczością autorki profilu frogshoposting czy innymi profilami, które pokazują nasze sklepy w social mediach. Kampania jest opracowana przez agencję Grupa Kreatywna CUKIER, która czerpie z szeroko pojętej kultury internetu, memy są powszechnie tworzone przez miliony użytkowników na całym świecie, a także różne marki. W ramach zaplanowanego spotkania agencja będzie wyjaśniać tę sprawę bezpośrednio z influencerką.