Carrefour Polska oraz firma On Demand Sp. z o.o., właściciel portalu Szopi.pl, który dostarcza zakupione przez internet produkty spożywcze nawet w dwie godziny, jako pierwsi w kraju podpisali umowę o współpracy, na mocy której kupujący online za pośrednictwem serwisu mogą wybierać artykuły z oferty sieci. Dedykowany szoper zrealizuje je w imieniu klienta w stacjonarnym sklepie Carrefour i dostarczy pod wskazany adres. Rozpoczęcie współpracy pomiędzy Carrefour i Szopi.pl to pierwsze tego typu działanie na rynku e-grocery w Polsce.
– Ambicją Carrefour jest oferowanie innowacyjnych usług, które stanowią odpowiedź na realne potrzeby, oczekiwania i styl życia współczesnego klienta. Dlatego decydujemy się na wdrażanie pionierskich rozwiązań. To podejście jest kluczowym elementem strategii omnikanałowości, którą nasza sieć konsekwentnie realizuje w Polsce – mówi Michał Sacha, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych Carrefour Polska. Współpraca z Szopi.pl to kolejny krok na drodze dynamizacji oferty sieci, a także zapewnienia naszym klientom przyjemnych i praktycznych doświadczeń zakupowych bez względu na kanał sprzedaży, który wybiorą – dodaje Sacha.
Zobacz również
– Podpisana właśnie umowa jest dla nas ogromnym krokiem w rozwoju Szopi.pl. Jesteśmy pierwszym tego typu serwisem zakupowym w Polsce, który nawiązał współpracę z tak dużą siecią, jaką jest Carrefour. Dzięki niej nasi klienci zyskują dostęp do szerokiej oferty naszego partnera. To rewolucja na rynku e-grocery w Polsce – mówi Zbigniew Płuciennik, współtwórca i CEO Szopi.pl.
Co współpraca Szopi.pl i Carrefour oznacza w praktyce dla konsumentów? Na swojej stronie Szopi.pl udostępnia ofertę Carrefour w identycznej formie, jak na stronie internetowej sieci. Produkty są oferowane w tych samych cenach, a klienci mogą korzystać z promocji cenowych, które wprowadza Carrefour. Wystarczy wejść na stronę Szopi.pl, zrobić listę zakupów, a specjalnie przeszkolony szoper skompletuje i dostarczy je do domu zamawiającego. Jeżeli w danym sklepie brakuje czegoś z listy, przedstawiciel Szopi.pl kontaktuje się z klientem i uzgadnia, co kupić w zamian. Jeśli natomiast klient zapomniał zamówić jakiegoś produktu, to może skontaktować się z szoperem telefonicznie i dodać go do listy.
Podpisana umowa o współpracy Carrefour i Szopi.pl jest pierwszą tego typu w Polsce, ale na świecie model ten jest popularny.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Duże sieci handlowe poszerzają w ten sposób swoją bazę klientów, a platformy zakupowe, takie jak Szopi.pl, mogą zaoferować swoim odbiorcom znacznie bogatszą ofertę towarów – mówi Irena Kaczor, współtwórca Szopi.pl. – Do tej pory Szopi.pl dostarczyło zakupy już ponad 70 tys. razy. Wypracowujemy 7 mln zł obrotu rocznie, zwiększając go średnio o 10 proc. miesięcznie, co świadczy o rosnącej popularności oferowanego przez nas rozwiązania – dodaje Kaczor.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Obecnie umowa pomiędzy Carrefour i Szopi.pl dotyczy Warszawy, ale planowane jest jej szybkie rozszerzenie o kolejne lokalizacje. Szopi.pl oferuje swoje usługi również w Krakowie i Wrocławiu, przymierza się jednak do dalszej ekspansji.