Zalando aktualizuje swoją modową aplikację

Z uwagi na rosnącą popularność e-commerce, rozwija się również zapotrzebowanie na wysokiej jakości aplikacje mobilne. Platforma Zalando, na której już ok. 60% ruchu generowane jest z urządzeń mobilnych, skupia się na byciu firmą „Mobile First”.
O autorze
1 min czytania 2016-01-26

Kluczowym wyznacznikiem nowych rozwiązań w aplikacji jest bezproblemowe, wygodne doświadczenie zakupowe każdego klienta.

„W Zalando dbamy o naszego klienta na każdym kroku i zdajemy sobie sprawę, że mobilność wymaga wyjątkowego podejścia wobec doświadczenia klienta. Konsumenci często korzystają z aplikacji mobilnych w czasie mikromomentów, a nasza idealnie się do tego nadaje.” – komentuje Nuzhat Naweed, Szefowa działu Mobile Product and Engineering w Zalando, prowadząca prace nad odświeżeniem aplikacji.

„Podczas pracy nad aktualizacją aplikacji, skupialiśmy się na dwóch najważniejszych elementach: doskonałym doświadczeniu zakupowym i jakościowym treściom redakcyjnym, pokazującym marki i naszą wewnętrzną modową ekspertyzę. Chcemy inspirować naszych klientów i pomóc im odkrywać to, co Zalando ma do zaoferowania m.in. dzięki zapoznawaniu się z treściami, które zostały stworzone specjalnie dla aplikacji” – dodaje.

Odświeżona wersja aplikacji to m.in. powiększone zdjęcia, dzięki którym klient ma możliwość dokładnego obejrzenia wybranego produktu i nowe sposoby szybkiego przeglądania asortymentu, w tym opcja przewijania produktów z katalagu. Pozwala to dostarczyć użytkownikom w pełni kompleksowe rozwiązanie zarówno na stronie mobilnej, w aplikacji, jak i na urządzeniach stacjonarnych. W aplikacji użytkownicy znajdą również ekskluzywne, dostępne jedynie na smartfonie, materiały, takie jak filmy, lookbooki z możliwością przewijania oraz prezentacje najnowszych trendów. Ułatwienia te nie skupiają się wyłącznie na produktach, ale także na dostarczaniu dodatkowych treści, która wzbogacają zakupową podróż klienta.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aktualizacja aplikacji dotyczy telefonów zarówno z systemem operacyjnym iOS, jak i Android na wszystkich 15 rynkach i umożliwia nie tylko zakupy, ale także zapoznawanie się z interesującymi treściami w dowolnie wybranym momencie. Aplikacja została opracowana na przestrzeni ostatniego kwartału przez wewnętrzny zespół Zalando. Można ją pobrać tutaj.

Aplikacja Mobilna Zalando została wprowadzona na rynek niemiecki w 2012 roku, a na kolejne rynki trafiła w roku 2014. Do dziś ściągnęło ją ponad 14 milionów osób. Dzięki licznemu, liczącemu ponad 1000 pracowników działowi technologicznemu, większość procesów dotyczących aplikacji (w tym te dotyczące płatności, logistyki oraz designu) są koordynowane wewnętrznie, w Zalando.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się