- Projekt Space Shoe to element HackWeek, w ramach którego pracownicy Zalando Technology Department mają okazję do realizowania własnych projektów i wprowadzania innowacji.
- Częścią tej akcji było wysłanie buta do stratosfery przy użyciu balona. Wydarzenie to zostało zarejestrowane przez kamerę GoPro
Już w grudniu 2014 Technology Team z Zalando podjął pierwszą próbę wysłania w stratosferę buta, wykorzystując w tym celu balon napełniony helem. Przedsięwzięcie zakończyło się jednak niepowodzeniem z powodu niesprzyjających warunków atmosferycznych. Zespół postanowił się nie poddawać i 20 lutego, podczas drugiej próby, udało się wysłać but w kosmos. W trakcie swojej podróży złoty but na wysokim obcasie osiągnął pułap trzy razy większy niż ten, na którym zwykle latają samoloty.
Eksperyment był elementem Hack Week, inicjatywy Zalando mającej zachęcić pracowników firmy do opracowywania i wdrażania własnych innowacyjnych i oryginalnych propozycji. Przez cały tydzień pracownicy mogą skupić się na swoich projektach, które potem są prezentowane i nagradzane.
Zobacz również
Projekty będące owocem odbywającego się dwa razy w roku Tygodnia Innowacji koncentrują się wokół różnych aspektów. Od Shop- and Virtual Reality Features, poprzez nowe narzędzia procesowe dla centrów logistycznych, aż po kreatywne rozwiązania płatnicze, które mają poprawić komfort klienta przy dokonywaniu zakupów – we wszystkich tych dziedzinach pojawia się mnóstwo pomysłów.
Balon znajduje się obecnie w drodze powrotnej na ziemię. Film jest dostępny na stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing