Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Zalando prezentuje finalistów i ogłasza zwycięzcę Zalando Sustainability Award na Copenhagen Fashion Week

O autorze
3 min czytania 2021-02-05

Zalando oraz Copenhagen Fashion Week rozpoczęli swój pierwszy wspólny tydzień mody, inaugurując trzyletnią strategiczną współpracę. Ten tydzień mody był w pełni wirtualny i właśnie dlatego Zalando uruchomiło Zalando Greenhouse – miejsce, gdzie klienci mieli możliwość interakcji z kolekcjami projektantów. Finaliści Zalando Sustainability Award, House of Dagmar i Marimekko, podzielili się tam z konsumentami inspiracjami stojącymi za ich kolekcjami, ich historią, a także poświęceniem zrównoważonemu rozwojowi.

Wirtualne doświadczenie Zalando Greenhouse otworzyło drzwi Copenhagen Fashion Week 2021 dla entuzjastów mody na całym świecie. Doświadczenie przypomina wyglądem i klimatem ulice Kopenhagi, prezentując w sposób wirtualny design oparty na zrównoważonym rozwoju. Ten projekt stanowi krok naprzód w sposobie prezentowania mody i pokazuje, jak innowacyjna technologia może inspirować i napędzać branżę w kierunku lepszej przyszłości. Poprzez zwrócenie uwagi na zrównoważony rozwój, Zalando chce zachęcić marki do bardziej strategicznego myślenia i dokonywania pozytywnych zmian w branży mody.

– Chcemy wykorzystać naszą platformę, aby wyróżnić marki prezentujące bardziej zrównoważone podejście do mody. To ekscytujące, że robimy to poprzez innowacyjne, wirtualne doświadczenie, takie jak Zalando Greenhouse. Zalando Greenhouse to dla nas doskonała okazja, aby w angażujący sposób umożliwić konsumentom wirtualne odkrywanie mody i naukę o zrównoważonym rozwoju. Ogłoszenie Zalando Sustainability Award i współpraca z Copenhagen Fashion Week oznaczają ekscytujące kroki dla Zalando, ponieważ ciągle chcemy napędzać pozytywne zmiany w przemyśle modowym – mówi Natalie Wills, global director of Social Media & Consumer PR w Zalando.

Wirtualne doświadczenie wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju Zalando do.MORE, zapewniając konsumentom inspiracje i informacje, których szukają podczas robienia zakupów w sposób świadomy. Zalando stara się wykorzystać teraz swoją pozycję, skalę i technologie, aby pozytywnie zmieniać branżę mody.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nagroda ma na celu zachęcenie marek modowych do odkrywania alternatywnych podejść do projektowania i produkcji, aby przyczynić się do bardziej zrównoważonej przyszłości. Jury złożone z ekspertów branży oceniło strategie obu marek w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym ich kolekcje oraz poziom zaangażowania w zrównoważony rozwój i innowacje. House of Dagmar zaimponował w szczególności swoimi silnymi ambicjami w zakresie zrównoważonego rozwoju, które są realizowane na wielu poziomach w łańcuchu dostaw marki. House of Dagmar otrzyma nagrodę finansową w wysokości 20.000 euro oraz współpracę z Zalando przy tworzeniu ekskluzywnej kolekcji, która będzie głębiej eksplorować badania nad zrównoważonymi rozwiązaniami w projektowaniu materiałów, procesach produkcyjnych, rozwiązaniach technologicznych i transparentności. Aby jeszcze bardziej wesprzeć drugiego finalistę nagrody za zrównoważony rozwój, Marimekko, w jego rozwoju biznesowym, Zalando udostępni szeroki wybór kolekcji pokazanej na Copenhagen Fashion Week dla ponad 35 milionów klientów na 17 rynkach europejskich.

Według jury, zaangażowanie szwedzkiego House of Dagmar w zrównoważoną przyszłość jest oczywiste. Świadoma, że wykorzystywane materiały stanowią 70% jej śladu węglowego, marka zobowiązała się do usunięcia niezrównoważonych materiałów z kolekcji i zastąpienia ich bardziej zrównoważonymi opcjami, między innymi poprzez wybór materiałów z recyklingu lub opcji z mniejszym zużyciem chemikaliów i wody przy ich produkcji. Starania marki, aby mieć pozytywny wpływ na środowisko, zostały zauważone w jej ostatniej kolekcji, w której 90% ubrań zostało oznaczonych jako „GOOD CHOICE” – wskazując, że zostały one stworzone z bardziej zrównoważonych tkanin, a także edukując konsumentów w zakresie ich wyborów zakupowych. Marka nadal stawia sobie wyzwania, dlatego też w 2017 roku rozpoczęła mierzenie śladu węglowego swoich materiałów. Od tego czasu zmniejszyła zużycie wody o 41%. Jury podkreśliło także, że House of Dagmar wzmożył swoje wysiłki w kierunku monitorowania łańcucha dostaw i zapewnienia, że prawa pracowników spełniają wysokie standardy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Dziękujemy Zalando za uczynienie zrównoważonego rozwoju priorytetem dla naszej branży i wybranie nas jako pierwszego laureata Zalando Sustainability Award. Czujemy się zainspirowani i naładowani energią, aby zrobić jeszcze więcej – w roku takim jak ten, który mamy za sobą, jest to iskra, której potrzebujemy, aby dalej iść do przodu. Jesteśmy także podekscytowani faktem, że zdobyliśmy uznanie za nasze wysiłki i zwróciliśmy uwagę na kwestie zrównoważonego rozwoju – to jest to, co robimy już od ponad 15 lat. Ponieważ moda i zrównoważony rozwój to nie gra czy sport, w którym tylko jedna marka może wygrać. Chcemy podzielić się tym wyróżnieniem z wieloma naszymi kolegami z branży. W House of Dagmar przyjmujemy tę nagrodę z pokorą. Jako zespół naprawdę robimy wszystko, co w naszej mocy, ale wciąż mamy przed sobą długą drogę do osiągnięcia naszych planów. To daje nam motywację do stawiania sobie jeszcze wyższych celów – mówi Sofia Wallenstam, brand director w House of Dagmar.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zwycięzca został wybrany przez sześciu jurorów, w tym modelkę i działaczkę na rzecz środowiska, Arizonę Muse, CEO Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark, CSO w Global Fashion Agenda (GFA), Mortena Lehmana, doradcę ds. zrównoważonego rozwoju, Dio Kurazawę, Director of Sustainability w Zalando, Kate Heiny oraz Buying Director Premium & Luxury w Zalando, Lenę-Sophie Roeper. Członkowie jury dokładnie przeanalizowali strategie zrównoważonego rozwoju każdej z marek, w tym ich kolekcje i poziom zaangażowania w zrównoważony rozwój.