Rozpoczynająca się 1 czerwca na wszystkich rynkach Zalando kampania „Aktywiści Optymizmu” daje ludziom możliwość do uwalniania swoich uczuć, szerzenia radości i dzielenia się pozytywnym nastawieniem. Kampania składa się z 22 optymistycznych i zabawnych filmów, stworzonych jako 15-sekundowe klipy, które połączone zostały w reklamę telewizyjną wypełnioną humorem i uśmiechem. Kampanii towarzyszy seria zdjęć twórców, którzy na swój własny, niepowtarzalny sposób i w swoim stylu uosabiają pozytywność. Każde zdjęcie wykonane przez hiszpańskiego fotografa Jorge Pereza Ortiza, opatrzone jest śmiałym hasłem: „Aktywiści Optymizmu”. 11 pozytywnych aktywistów, w tym holenderska influencerka i modelka Rianne Meijer oraz francuski tancerz Salif Gueye, znani z tworzenia optymistycznych treści, prezentują kampanię w swoich mediach społecznościowych.
Start kampanii będzie wspierany przez inicjatywę „Festival Of Optimism”, która będzie serią wydarzeń pop-up w całej Europie, stworzonych w celu zainspirowania ludzi do uśmiechu, tańca i śpiewu. Momentem kulminacyjnym będzie wirtualne świętowanie najdłuższego dnia w roku, 21. czerwca.
Zobacz również
– Po roku obostrzeń, w letniej kampanii chcieliśmy skupić się na nadziei i optymizmie, wywołując uśmiech na twarzach ludzi i dając im miejsce do swobodnego wyrażania swojego optymizmu – komentuje Ralph Rijks, vice president of global marketing w Zalando. – Dla nas Aktywiści Optymizmu to ludzie, którzy przynoszą radość innym i sobie – czy to piosenką, tańcem, czy innowacyjnym tutorialem makijażu na Tik Tok’u, to właśnie te drobne optymistyczne rzeczy łączą nas wszystkich i sprawiają, że radość szerzy się wokół nas. Kampania podkreśla naszą narrację na rok 2021, która mówi o przekształcaniu optymizmu w pozytywne działania (dla siebie i innych) poprzez radość życia – dodaje.
Casting jedenastki „Aktywistów Optymizmu” został przeprowadzony w całości za pośrednictwem mediów społecznościowych, koncentrował się na treściach i działaniach twórców, które odzwierciedlały przesłanie kampanii, przy czym zasięg i wielkość kanałów w mediach społecznościowych bohaterów były drugorzędne. W filmie występują pozytywni i utalentowani twórcy, w tym tancerz Salif Gueye, który jest znany ze swojego żywiołowego stylu tańca wykonywanego na ulicach Paryża; holenderska influencerka i modelka Rianne Meijer, uwielbiana ze względu na swoje humorystyczne podejście do ciałopozytywności oraz modelka i autorka Naomi Shimanda, która swoją pozytywną postawę wyraża poprzez modę.
Pełen energii, pełnometrażowy spot został nakręcony przez mieszkającą w Londynie reżyserkę Lucy Luscombe, która niedawno znalazła się na liście 100 najbardziej kreatywnych twórców na świecie magazynu Dazed. W spocie wykorzystano utwór Show Me Love autorstwa Robin S. Kampania startuje 1 czerwca i prezentowana będzie w zróżnicowanych formatach: od zdjęć autorstwa Jorge Pereza Ortiza, DOOH, mediów społecznościowych bohaterów kampanii oraz plakatów i specjalnych murali w kluczowych rynkach. W Polsce, lokalnym elementem kampanii będzie seria humorystycznych murali w 6 lokalizacjach (Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Warszawie, Poznaniu i Gdyni) autorstwa Kingi Offert-Ploszaj i Dawida Ryskiego przedstawiające krótkie, optymistyczne wskazówki nawiązujące do danego miasta dla wszystkich tych, którzy chcą odświeżyć sobie zasady życia “na zewnątrz” po pandemii, np. jak znowu zatańczyć, plażować, grillować czy przybić piątkę na przywitanie. Dodatkowo, Zalando przygotowało specjalne formaty na Spotify, które zastąpią standardowe reklamy na tej platformie streamingowej, zapraszając kilku polskich twórców, aby swoim głosem szerzyli optymizm i pozytywne nastawienie. Zamiast reklam, użytkownicy usłyszą lektorkę i dziennikarkę Krystynę Czubównę, dziennikarza i youtubera Piotrka Grabarczyka, piosenkarkę i aktorkę Ofelię, a także podcasterkę Joannę Okuniewską, którzy dzielą się optymizmem i swoimi sposobami na dobry humor.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing