Aby stać się starting point of fashion, pierwszym miejscem, do którego trafiają konsumenci, gdy myślą o modzie, Zalando chce zaoferować swoim klientom wszystko, czego poszukują – szeroki asortyment mody, w każdym przedziale cenowym. Zgodnie ze strategią ogłoszoną w lutym 2020, wprowadza więc do sprzedaży nowe marki, aby rozszerzyć ofertę kategorii premium i rozwijać ją w kierunku kategorii luksusowej.
W gronie ponad 260 marek premium oraz marek luksusowych dostępnych na Zalando, znajdują się lub znajdą w sezonie SS21 między innymi: Victoria Beckham – głos współczesnego minimalizmu, Roksanda – ambasadorka nowoczesnych, modowych dzieł sztuki, GCDS aka “GOD CAN’T DESTROY STREETWEAR” – zyskująca na popularności marka włoskiego pochodzenia, Theory – nowojorska współczesna moda, Mary Katrantzou – kolekcje w oryginalne printy greckiej artystki oraz Cult Gaia – amerykańska marka inspirująca się naturą i kobiecością.
Zobacz również
– Zgodnie z zapowiedziami z początku roku, promujemy modę premium i rozwijamy kategorię w kierunku mody współczesnej i luksusowej. Nowe marki, nowa nazwa kategorii oraz dedykowana kampania marketingowa podkreślają, że postrzegamy asortyment Designer w inny sposób. Jesteśmy podekscytowani tym, że możemy zaproponować naszym klientom zupełnie nowe doświadczenia zakupowe online, a zarazem stworzyć dla marek odpowiednią przestrzeń, zgodną z ich standardami – mówi Lena-Sophie Roeper, buying director Premium & Luxury w Zalando.
Poza wprowadzeniem do sprzedaży nowych marek w ramach kategorii Designer, Zalando nieprzerwanie doskonali luksusowe doświadczenia zakupowe klientów. Kategoria wyróżnia się na stronie głównej Zalando dzięki wyodrębnionym treściom, ekskluzywnym kampaniom tworzonym przez dedykowany im zespół kreatywny i produkcyjny z art directorem i fotografami, którzy pracują nad przedstawieniem współczesnych oraz luksusowych marek w wyjątkowy sposób. Podstrony marek (tzw. brand shops) na Zalando, umożliwiają projektantom, markom premium oraz markom luksusowym zaprezentowanie się na platformie w swoim stylu.
30 sierpnia Zalando zmieniło nazwę kategorii Premium na Designer. Decyzja ta to nawiązanie do strategii i celu marki, aby stać się starting point for fashion. Nazwa Designer jest bardziej inkluzywna i opisuje szeroki asortyment produktów, które Zalando chce oferować swoim klientom. Określenie Designer używane jest na 17 rynkach europejskich, z wyjątkiem Francji, w której kategoria nazwana została Espace Créeateurs.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wprowadzone zmiany łączą się bezpośrednio z najnowszą kampanią Zalando, która nie tylko przedstawia klientom nowe, dostępne w sprzedaży marki, ale także przekonuje, że Zalando jest najlepszą destynacją na zakupy kolekcji z różnych kategorii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania „Real life luxury”, której reżyserem i autorem zdjęć jest pochodzący z Wielkiej Brytanii AD Felix Cooper, opowiada o tym, że luksus może mieć wiele znaczeń. Ucieczka na łono natury, czas spędzony z rodziną, spełnianie marzeń z przyjaciółmi czy wolność w wyrażaniu własnej tożsamości – pozornie zwykłe, codzienne doświadczenia także mogą być odbierane jako luksusowe.
Bohaterami kampanii nie są profesjonalni modele, ale autentyczni, zwykli ludzie, mieszkańcy Monnickendam, małego holdenderskiego miasta. Opowiadają o tym, czym jest dla nich real life luxury – luksus w życiu codziennym. Reżyser kampanii towarzyszy przez kilka dni grupie obserwatorów ptaków, młodym twórcom, rodzinie z burundyjskimi korzeniami i kapeli muzycznej i dokumentuje ich codzienne życie. Odwiedza ważne dla nich miejsca i słucha osobistych historii o ich postrzeganiu mody jako formy ekspresji, eskapizmu lub sposobu na przełamanie konwenansów lub podniesienie pewności siebie.
– Praca nad tą kampanią dała mi mnóstwo radości. Czas spędzony z każdym z jej bohaterów, poznawanie ich i obserwowanie ich relacji były po prostu piękne. Cieszę się, że mogłem zobaczyć, jak każda z tych osób zmienia swoje postrzeganie siebie i co daje im moda – mówi Felix.
Stworzona kreacja wykorzystuje niesamowity potencjał i autentyczność zwykłych ludzi, daje im przestrzeń do opowiedzenia swoich historii oraz podkreśla inkluzywne podejście do luksusu, czyniąc go bardziej dostępnym dla wielu grup docelowych.
Głównym elementem kampanii jest krótki materiał filmowy, transmitowany w mediach online od 30.08.2020. Towarzyszą mu reklamy w prasie, na nośnikach OOH, w mediach społecznościowych oraz na kanałach własnych Zalando. Ponadto stworzone w ramach kampanii materiały przedstawiające koncept real life luxury wyświetlane są na dedykowanej stronie Zalando Designer oraz na profilu @zalando na Instagramie oraz profilu TikTok.