Razem z zaufanym partnerem, firmą Goodman, Zalando stworzy nieruchomość o wielkości 130,000 metrów kwadratowych. Dzięki nowej inwestycji, Zalando rozszerzy swoją sieć logistyczną w celu utrzymania wysokich standardów obsługi klientów w Europie, szczególnie w Polsce, południowo-wschodnich Niemczech i Austrii. W regionie łódzkim powstanie ponad 1000 miejsc pracy. Centrum będzie obsługiwane przez zewnętrznego usługodawcę logistycznego, a rozpoczęcie testów operacyjnych planowanie jest na koniec 2018 roku.
Lokalizacja w Głuchowie pod Łodzią została wybrana z kilku powodów. Decydujące znaczenie miało położenie geograficzne w centralnej Polsce, obecność potencjalnych pracowników, rozwinięta infrastruktura, a zwłaszcza znajdujące się w pobliżu autostrady A1 i A2. Równie istotna była także sprawna współpraca z władzami lokalnymi, regionalnymi i krajowymi. Nowa inwestycja przy jednoczesnej synergii z istniejącym centrum logistycznym pod Szczecinem to najlepsze rozwiązanie, które znacznie zwiększy naszą przepustowość – komentuje Jan Bartels, VP Customer Fulfillment and Logistics, Zalando.
Zobacz również
Jesteśmy dumni, że Zalando ponownie wybrało Goodmana jako dewelopera swojej inwestycji w Polsce. Jesteśmy godnym zaufania partnerem z bogatym doświadczeniem w dostarczaniu wysokiej jakości magazynów dla sektora e-commerce – mówi Maciej Madejak, Head of Business Development Poland, Goodman – Doświadczenie to zdobyliśmy dostarczając niemal 2 mln mkw powierzchni magazynowej dla firm e-commerce w całej Europie.
Z nowego centrum logistycznego skorzystają przede wszystkim polscy klienci. Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w całej Europie. Odpowiedzią na to oraz na dynamiczny rozwój Zalando na tym rynku jest budowa drugiego centrum logistycznego właśnie w centralnej Polsce. Nowa inwestycja pozwoli utrzymać najwyższe standardy obsługi oraz zadowolenia klientów w Polsce i całej Europie – mówi Giuseppe Tamola, Country Manager Zalando na Polskę, Włochy i Hiszpanię.
E-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Według najnowszego badania „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”1 ponad połowa (54%) polskich internautów kupuje online. Dla porównania w 2016 roku, 48% Polaków deklarowało dokonywanie zakupów w Internecie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing