Aplikacja Gift Finder, czyli wirtualna wyszukiwarka prezentów opierająca się na rozmowie z botem, jest już dostępna w Google Assistant w Niemczech.
Zobacz również
Gift Finder ma przede wszystkim dostarczyć klientom spersonalizowane doświadczenia zakupowe. Dostęp do niego jest możliwy dla wszystkich użytkowników Google Assistant zawsze wtedy, gdy zgłoszą do niego prośbę o pomoc w znalezieniu prezentu. Pomimo, że użytkownik jest połączony z czatbotem, interakcja jest prowadzona poprzez Google Assistant.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Konsumenci coraz więcej czasu spędzają używając aplikacji społecznościowych. W Zalando skupiamy się na potrzebach naszych klientów, dlatego ciągle za nimi podążamy, aby móc wprowadzać innowacje, jakich oczekują. Współpraca z Google jest dla nas dużym krokiem naprzód w obszarze conversational commerce, czyli automatyzacji komunikacji, która będzie miała ogromne znaczenie dla przyszłości zakupów online – wyjaśnia Nicolas Borg, VP Strategy w Zalando.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak działa Gift Finder? Bot zadaje serię pytań w celu zidentyfikowania idealnego prezentu. Następnie wyszukiwarka znajduje taki przedmiot, który odpowiada wskazanym założeniom, a klienci mogą dowiedzieć się więcej o produkcie oraz zakupić go od razu za pomocą rozwiązania Distributed Commerce Zalando. Gift Finder jest już dostępny w Niemczech dla wszystkich użytkowników Google Assistant na Androida i iOS.
Współpraca z Zalando to zupełnie nowa wartość dodana dla użytkowników korzystających z Actions w Google. Obecnie osoby z konkretnymi potrzebami – w tym przypadku związanymi z modą – mogą skorzystać z usług zaprojektowanych przez naszych ekspertów, bez potrzeby opuszczania Google Assistant czy instalowania dodatkowych aplikacji – mówi Malte Will, Product Partnerships Manager w Google.